معبد سفید تایلند

معبد سفید تایلند

معبد سفید در تایلند بسیار زیبا وجذاب بوده و بسیاری از افراد و گردشگران برای بازدید از این معابد زیبا به تایلند سفر می کنند این معابد زیبا ریشه در فرهنگ و اداب و رسوم مردم تایلند داشته و مردم  در این معابد به عبادت و رسوم مذهبی خود می پردازند و بسیاری از گردشگران برای اشنایی با این اداب و سنت ها از این مکان های مذهبی بازدید می کنند.معبد سفید یا وات رانگ کان (Wat Rong Khun)، یکی از جاذبه‌های اصلی تور تایلند برای بازدید است.

معبد سفید تایلند

معابد بسیاری در گوشه و کنار دنیا وجود دارد که هر کدام نمایی از هنر و خلاقیت معمار خود است. هر سرزمینی با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و همچنین مذاهبی که در آن وجود دارد خاستگاه معابد مختلف و متنوع می‌باشد. در این میان سرزمین تایلند نیز با معابد بی‌نظیری که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران از سرزمین‌های مختلف است. یکی از منحصر به فردترین معابد دیدنی در تایلند، معبد وات رانگ کان (Wat Rong Khun) که به معبد سفید شناخته می‌شود است که در استان «چیانگ ری» (Chiang Rai) تایلند قرار دارد و بازدیدکنندگان بسیاری را با تور تایلند سمت خود جذب می‌کند و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این استان محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا گذری به این معبد فوق‌العاده داشته باشیم و به دانستنی‌های آن پی می‌بریم.

در اواخر قرن بیستم که اصل معبد «وات رانگ کان» در وضعیت نامناسبی قرار داشت ترمیم آن آغاز شد، اما به دلیل کمبود بودجه مراحل بازسازی آن متوقف شد. در این میان هنرمند توانا، Chalermchai Kositpipat که زاده چیانگ رای بود تصمیم به بازسازی و ساخت این قلعه با سرمایه خود گرفت و به منظور یادگیری و مراقبه مردم از آموزه‌های بودایی کار خود را شروع کرد. کار ساخت و بازسازی این معبد همچنان ادامه پیدا می‌کند و برآورد شده که تا سال 2070  این پروژه تکمیل شد.

وات رانگ کان با داشتن رنگ سفید که نشانی از پاکی و خلوص می‌باشد و همچنین تکه شیشه‌های بکار رفته که نمادی از خرد بودا و تعالیم بودایی به شمار می‌رود، معبدی منحصر به فرد و خاص است. زمانی که نور خورشید به این معبد می‌تابد زیبایی و شکوه آن دو چندان می‌شود. این معبد به سبک معماری معابد بودایی ساخته شده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.