وقت سفارت سوئیس

تعیین وقت سفارت سوئیس و ویزای کشور سوئیس از جمله خدمات ماست. در این مطلب در مورد انواع وقت سفارت، ویزا و مدارک ویزای توریستی سوئیس، مدارک ویزا تجاری سوئیس، مدارک ویزا دانشجویی توضیحاتی داده شده است.تعیین وقت سفارت سوئیس

وقت سفارت سوئیس

دریافت وقت سفارت سوئیس

وقت سفارت سوئیس

مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور سوئیس را دارند، ابتدا باید وقت سفارت سوئیس را اخذ کنند. بدین منظور مجموعه ویزا پارت اقدام به دریافت وقت کنسولگری سوئیس، در اسرع وقت می نماید.

چگونه وقت کنسولگری سوئیس را اخذ نماییم؟

برای دریافت وقت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سفارت و قرارگرفتن در صف های طولانی، پشت درب سفارت نیست و شما می توانید بدون مراجعه و در سریع ترین زمان ممکن وقت از سفارت سوئیس دریافت کنید. برای دریافت وقت سوئیس با شماره های 09031991712 و 86043219-86044395 تماس حاصل فرمایید.

شما مسافرین محترمی که قصد سفر به کشور سوئیس را دارید می توانید از خدمات مجموعه ویزا پارت استفاده کرده و در سریع ترین زمان ممکن، اقدام به اخذ وقت سفارت سوئیس، نمایید. بدین منظور کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. تماس با مجموعه ویزا پارت به شماره 09031991712 یا 86043219-86044395
  2. ارسال مدارک لازم از طریق تلگرام به شماره 09031991712
  3. تعیین وقت سفارت توسط ما
  4. واریز مبلغ تعیین شده توسط شما
  5. ارسال وقت سفارت کشور مربوطه توسط ما
وقت سفارت سوئیس
ارسال مدارک به تلگرام
ارسال سریع به تلگرام

مراحل تعیین وقت سفارت کشور سوئیس چیست؟

  1. تماس با مجموعه ویزا پارت به شماره 09031991712 و 86043219-86044395
  2. ارسال مدارک لازم از طریق تلگرام به شماره 09031991712
  3. تعیین وقت سفارت توسط ما
  4. واریز مبلغ تعیین شده توسط شما
  5. ارسال وقت سفارت کشور سوئیس توسط ما

اخذ وقت سفارت ایتالیا

مدارک لازم جهت اخذ وقت سفارت سوئیس کدام است؟

  • عکس صفحه اول پاسپورت
  • عکس 4*3
  • شماره تلفن در دسترس، جهت هماهنگی و پیگیری

وقت فوری سفارت سوئیس چگونه است؟

قابل توجه مسافران گرامی که می خواهند وقت فوری کنسولگری سوئیس را اخذ نمایند، مجموعه ویزا پارت اقدام به ارائه خدمات فوری وقت سوئیس می نماید. برای وقت فوری سوئیس لازم است که عکس صفحه اول پاسپورت خودرا ارسال نمایند تا اقدامات لازم برای دریافت وقت فوری انجام شود.

انواع وقت سفارت سوئیس:

1. ویزای تجاری سوئیس

وقت سفارت سوئیس

اصولا مهاجرت به سوئیس از پیچیدگی بسیار خاصی برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا برخوردار میباشد و این شرایط حتی برای اتباع کشور آمریکا نیز اعمال می گردد. درصورتی که در نظر دارید به صورت سرمایه گذاری به کشور سوئیس مهاجرت نمائید میبایستی که ابتدا یک شرکت حقوقی در کشور سوئیس ثبت نمائید.

مدارک لازم برای ویزای تجاری سوئیس کدام است؟

  • اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه بیشتز از تاریخ ویزا درخواستی
  • فرم درخواست ویزا (از سایت سفارت دریافت نمائید)
  • کارت ملی و شناسنامه
  • 2قطعه عکس رنگی 6 در 4 رنگی با پس زمینه سفید بدون روتوش
  • در صورتی که قبلا ویزا شنگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده اید کپی از آنها و مهر های ورود و خروج
  • نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی
  • گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام – سمت – میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی (برای کارمنداگ و کارگران)
  • پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی (برای صاحبان مشاغل)
  • گواهی بازنشستگی (برای افراد بازنشسته)
  • گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان)
  • بیمه مسافرتی. سند مالکیت (در صورت وجود)
  • رزرو هتل و بلیط هواپیما

اخذ وقت سفارت یونان

2. ویزای توریستی سوئیس

وقت سفارت سوئیس

به صورت کلی برای اخذ ویزای توریستی هر یک از کشورها، فرد متقاضی می بایست کنسولگری و یا سفارت کشور مورد نظر را متقاعد سازد که پس از ورود فرد به کشور مورد نظر، فرد به طور حتمی به کشور خود باز خواهد گشت.

اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس، با فراهم آوردن مدارک متعددی میسر است.

مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئیس چیست؟

  • مدارک شناسایی مورد نیاز فرد نظیر پاسپورت
  • شناسنامه و ترجمه های آن ها
  • نامه های بانکی
  • اسناد مالکیت منزل یا زمین
  • نامه های کاری فرد که نشان از اشتغال به کاردر موقعیت خاص شغلی را دارد.
  • نامه اشتغال به تحصیل متقاضی در دانشگاه های ایران

کشور سوئیس

تعیین وقت سفارت سوئیس

سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس، کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. این کشور ۷٫۵ میلیون نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر ۴۱٬۲۹۰ کیلومتر مربع دارد. این کشور چیزی فراتر از شکلات‌های معروف‌اش دارد.

مطالب مرتبط: وقت سفارت آلمان، وقت سفارت ایتالیا و وقت سفارت فرانسه 

از رشته‌کوه‌های آلپ و پارک ملی سوئیس گرفته تا دریاچه‌ی ژنو و شهر دو هزار ساله‌ی زوریخ، تعداد جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی این کشور محصور در خشکی، بی‌نهایت است. همه‌ این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا نتوانید از دیدن این کشور زیبا، حتی برای یک بار در تمام طول عمر، بگذرید. اما پیش از سفر به هر کشوری، بد نیست نکات و حقایقی را درباره‌ی آنجا یاد بگیریم. یاد گرفتن درباره‌ی کشورهای دیگر، جالب و لذت‌بخش است. شما در این مسیر چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید، با آداب و رسوم، نحوه‌ی زندگی دیگر ملت‌ها، زبان آن‌ها و آشپزی منحصر به فردشان آشنا می‌شوید.

تاریخ سوئیس به حدود ۱۵۰,۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد. تخمین زده می‌شود که قدیمی ترین شهرک کشاورزی یافت شده در این منطقه به ۵۳۰۰ سال قبل از میلاد تعلق دارد. La Tène یکی از اولین فرهنگ‌هایی است که که در این منطقه شکوفا شده و در طول عصر آهن در حدود سده‌ی پنجم قبل از میلاد توسعه یافته است. هلوتی‌ها (Helvetii) یکی از مهم‌ترین قبایل سلتی در سوئیس بودند، اما در جریان جنگ Bibracte، ارتش روم به رهبری ژولیوس سزار آن‌ها را شکست داد.

نام رسمی این کشور، کنفدراسیون سوئیس (Confoederatio Helvetica) است که در سال ۱۲۹۲ تاسیس شده است. علاوه بر این، سوئیس در زبان آلمانی Schweiz، در ایتالیایی Svizzera، در فرانسه Suisse و در زبان رومانش Svizra نامیده می‌شود. در سال ۱۲۹۲، سوئیس اتحادیه‌ای از سه کانتون (یکی از انواع تقسیمات کشوری در برخی از کشورها) اصلی بود که تحت حکومت هابسبورگ (Habsburg) قرار داشت و در سال ۱۸۱۵ آزاد شد.

پایتخت آن برن است و واحد پول رسمی آن فرانک سوئیس است. نزدیک به هفتاد درصد این سرزمین را کوه‌های سر‌ به فلک‌کشیده پوشانده که ۶۰ درصد این منطقه‌ی کوهستانی در کوهستان آلپ واقع است. سوئیس با مساحت ۴۱,۲۸۳ کیلومتر مربع، کشور کوچکی به شمار می‌رود و توسط پنج کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتریش و لیختن‌اشتاین احاطه شده است.

جمعیت کشور سوئیس بالغ بر هفت و نیم میلیون نفر است. در حدود ۲۲٪ جمعیت سوییس را مهاجران تشکیل می دهند. اکثرا مهاجرین به خاطر شغل راهی این کشور می شوند.

پنج شهر مهم سوئیس عبارت اند از: بازل، ژنو، برن، لوزان و زوریخ. این کشور ۲۶ کانتون دارد. ۱۷ بخش آن به زبان آلمانی و اهالی ۴ کانتون غربی یعنی ژنو، نوشاتل (Neuchâtel)، ژورا (Jura) و کانتون وو (Vaud) به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. ایتالیایی نیز زبان چهار منطقه‌ی جنوبی در کانتون‌های گروبوندان (Graubünden) و تیچینو (Ticino) است و زبان رومانش (Romansh) که ریشه‌ی لاتین دارد تنها در گروبوندان شنیده می‌شود.

ثروتمندترین کشور دنیا

سوئیس با جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست و از نظر شفافیت دولتی، آزادی‌های اجتماعی، کیفیت زندگی، رقابت‌پذیری اقتصادی و شاخص توسعه انسانی در میان تمامی کشورهای دنیا در صدر قرار دارد. به گزارش مرکز مطالعات بانک کردیت سوئیس این کشور از نظر ثروت اسمی به ازای هر بزرگسال در بالاترین جایگاه در دنیا قرار دارد و از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه هم در جایگاه هشتم دنیاست. دو شهر بزرگ این کشور، شهرهای زوریخ و ژنو هستند که در گزارش‌های جدید از این دو شهر به عنوان شهرهایی که بالاترین کیفیت زندگی در آنها وجود دارد یاد شده است.

ارزش تولید ناخالص داخلی اسمی در این کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی برابر با 770 /651 میلیارد دلار بوده است و ارزش تولید ناخالص داخلی بر مبنای برابری قدرت خرید در این کشور اروپایی معادل 126 /493 میلیارد دلار اعلام شده است. سوئیس از نظر ارزش تولید ناخالص داخلی اسمی در جایگاه نوزدهم دنیا و از نظر ارزش تولید ناخالص داخلی بر مبنای برابری قدرت خرید در جایگاه سی و نهم دنیا قرار گرفته است.

شاید بارزترین تفاوت سوئیس با دیگر کشورهای دنیا را بتوان در آزادی اقتصادی و سیاسی در این کشور دانست. شاخص آزادی رسانه‌ها در این کشور در میان تمامی کشورهای اروپایی بالاتر است و این کشور اروپایی از نظر سطح سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی و سطح توسعه‌یافتگی زیرساخت‌ها در میان تمامی کشورهای اروپایی بالاترین جایگاه را دارد.

توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در این بخش سبب شده است تا اقتصاد در سوئیس با سرعت زیادتری توسعه پیدا کند. البته ساختار سیاسی هم در این کشور به گونه‌ای است که به مردم احساس ارزشمند بودن و انگیزه فعالیت اقتصادی و مشارکت سیاسی می‌دهد. همین ویژگی‌های مثبت است که سوئیس را به عنوان کشوری بی‌نظیر و اقتصادی پویا معرفی کرده است.

تامین سلامت مردم

بخش خصوصی به اندازه‌ای در سوئیس توسعه یافته است که حتی شرکت‌های بیمه هم به بخش خصوصی واگذار شده است. از طرف دیگر سلامت جامعه برای کشور سوئیس اهمیت زیادی دارد و همین مساله سبب شده است تا طبق قانون تمام مردم این کشور موظف به خریداری بیمه سلامت از شرکت‌های خصوصی باشند. مردم سوئیس موظف هستند که بیمه‌های سلامت را از شرکت‌های بیمه خصوصی خریداری کنند. خرید بیمه از شرکت‌های خصوصی هزینه‌ای بیشتر از بیمه‌های دولتی دارد ولی شهروندان سوئیسی از کیفیت خدمات‌رسانی آنها رضایت کامل دارند.

کشور سوئیس را می‌توان از جمله کشورهایی قلمداد کرد که سطح سلامت مردم بسیار بالاست. برخی این بالا بودن سطح سلامت را به امنیت روانی در جامعه ارتباط می‌دهند، و برخی دیگر سطح بالای اقتصادی را عامل ارتقای سطح سلامتی می‌دانند. سطح بالای سلامت در این کشور سبب شده است تا امید به زندگی هم در این کشور رشد کند. مطالعات نشان می‌دهد امید به زندگی مردان در سوئیس برابر با 4 /80 سال و امید به زندگی زنان برابر با 7 /84 سال باشد که بالاترین میزان امید به زندگی در سراسر دنیاست.

البته هزینه دولت برای تامین سلامت در جامعه هم بالغ بر 4 /11 درصد تولید ناخالص داخلی است که تقریباً معادل میزان هزینه در کشورهای آلمان و فرانسه است ولی هنوز با ایالات متحده آمریکا فاصله زیادی دارد. در سال گذشته هزینه دولت آمریکا برای تامین سلامت در جامعه برابر با 4 /17 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است. اما در سوئیس هم مانند دیگر کشورهای اروپایی مشکل پیر شدن جمعیت دیده می‌شود. پیر شدن جمعیت سبب شده است تا هزینه‌های تامین سلامت در کشور افزایش یابد و دولت هم خبر از رشد سهم هزینه‌های سلامت به تولید ناخالص داخلی در این کشور می‌دهد.

 پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ میلادی سهم هزینه‌های سلامت به تولید ناخالص داخلی سوئیس به 4 /12 درصد برسد و این روند افزایشی ادامه داشته باشد. این هزینه با رشد شهرنشینی در کشور سوئیس بیشتر می‌شود. هم‌اکنون بالغ بر ۶۰ درصد مردم سوئیس در شهرها زندگی می‌کنند در حالی که 70 سال قبل سهم شهرنشینی در این کشور کمتر از ۳۰ درصد بوده است. رشد شهرنشینی با رشد تنش‌های حاصل از زندگی شهری همراه است و نیاز به سرمایه‌گذاری در تامین سلامتی را هم بیشتر خواهد کرد.

دولت در کشور سوئیس کوچک است و در فعالیت‌های اقتصادی مشارکتی ندارد. دولت سوئیس بسیار شفاف عمل می‌کند و هم در امر قانونگذاری و هم در امر اجرا بسیار شفاف است. همین شفافیت در سوئیس بود که سبب شد تا این کشور بتواند با سرعت زیادی در جذب سرمایه‌های خارجی حرکت کند. در سال ۲۰۱۴ میلادی بودجه دولت فدرال سوئیس ارزشی معادل 8 /62 میلیارد فرانک سوئیس داشت که معادل 35 /11 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود البته در این محاسبه میزان بودجه ایالت‌ها و شهرداری‌ها لحاظ نشده بود و در صورتی که این بودجه‌ها به بودجه دولت فدرال اضافه می‌شد سهمی بالغ بر ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌داد. این در حالی است که میزان هزینه دولت در این سال معادل 8 /33 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است. اصلی‌ترین منبع درآمد دولت سوئیس مالیات بر ارزش افزوده است.

در سال گذشته ۳۳ درصد از درآمد دولت از طریق مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شد در حالی که سهم مالیات مستقیم فدرال برابر با ۲۹ درصد از کل درآمد دولت بوده است. از طرف دیگر اصلی‌ترین هزینه دولت فدرال سوئیس در سال گذشته میلادی در بخش تامین اجتماعی بود. مطالعات نشان می‌دهد هزینه دولت فدرال سوئیس از هفت درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۱۹۶۰ میلادی به 7 /9 درصد در سال ۱۹۹۰ میلادی و 7 /10 درصد در سال ۲۰۱۰ میلادی رسید.

این در حالی است که سهم بخش رفاه اجتماعی و فاینانس در این کشور از ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۱۹۹۰ میلادی به 2 /48 درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۰ میلادی رسید. دلیل این رشد را می‌توان توجه بیشتر دولت به ارتقای استاندارد زندگی مردم و افزایش سطح رفاه در این کشور دانست. از طرف دیگر در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادی سهم هزینه‌های بخش کشاورزی و دفاعی از 5 /26 درصد به 4 /12 درصد تولید ناخالص داخلی تقلیل یافته است.

دموکراسی مستقیم و دولت

سوئیس با ساختار دموکراسی مستقیم اداره می‌شود به این معنا که مردم حق انتخاب مستقیم در مورد قوانین دارند و اگر پارلمان قانونی را تصویب کند و مردم در همه‌پرسی به این قانون رای منفی دهند، آن قانون در کشور اجرا نخواهد شد. در قانون حقوق شهروندی در سوئیس، پارلمان تنها می‌تواند نیمی از کار قانونگذاری را انجام دهد و بقیه به دست مردم است.

حال یا رفراندومی برگزار می‌شود و مردم با رای خود در رفراندوم قانون تصویب‌شده در پارلمان را رد یا قبول می‌کنند و تصمیم نهایی بعد از مشخص شدن نتیجه رفراندوم اتخاذ می‌شود یا اینکه وقتی قانونی از سوی پارلمان تصویب شود مردم تا صد روز فرصت دارند تا حداقل ۵۰ هزار امضا علیه این قانون جمع کنند. در صورتی که ۵۰ هزار نفر مخالف آن قانون باشند یا رفراندوم برگزار می‌شود یا اینکه قانون رسماً کنار گذاشته می‌شود.

اشتغال در سوئیس

شمار شاغلان در کشور سوئیس برابر با 8 /3 میلیون نفر است و ۲۵ درصد از این افراد در بخش‌های وابسته به تجارت مشغول به کار هستند. بازار کار در این کشور بسیار انعطاف‌پذیر است و همین مساله سبب شده است تا کشور سوئیس نسبت به کشورهای همسایه‌اش نرخ بیکاری پایین‌تری داشته باشد. نرخ بیکاری در این کشور به اندازه‌ای پایین بود که برای اقتصاد مشکل‌آفرین شده بود و به همین دلیل از ابتدای قرن بیست و یکم میلادی سیاستی برای افزایش نرخ بیکاری و رساندن آن به سطح بیکاری طبیعی تدوین شد. در نتیجه این سیاست نرخ بیکاری در سوئیس که در سال ۲۰۰۰ میلادی برابر با 4 /1 درصد بود، در سال ۲۰۱۴ میلادی به 4 /3 درصد رسید.

این کشور در میان کشورهای اروپایی بیشترین شمار مهاجران کاری را دارد و دلیل آن را می‌توان دستمزد بالای نیروی کار به ازای یک ساعت کار کردن دانست. طبق گزارش‌های موجود در سال ۲۰۱۴ میلادی هر نفر نیروی کار در سوئیس به ازای یک ساعت کار کردن 46 /49 دلار آمریکا دستمزد دریافت می‌کرد و این کشور از نظر دستمزد به ازای هر ساعت بالاترین میزان در تمامی دنیا را داشت. در سال ۲۰۱۴ میلادی شمار شهروندان مهاجر در سوئیس معادل 3 /23 درصد کل جمعیت بوده است که تقریباً معادل سهم مهاجران به کل جمعیت در استرالیاست.

یکی از ضعف‌های اقتصادی سوئیس را می‌توان پایین بودن بهره‌وری نیروی کار دانست. طبق گزارش‌های موجود بهره‌وری نیروی کار در سوئیس نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است ولی از آنجا که نرخ مشارکت اقتصادی در این کشور بالاست و مردم ساعات طولانی در یک روز را به کار خود اختصاص می‌دهند و شش روز هفته را به کار می‌پردازند،نه‌تنها شرایط اقتصادی بدتری ندارند بلکه شاهد رشد بالغ بر دودرصدی تولید ناخالص داخلی در هر سال هستند و این نرخ می‌تواند افزایش سطح رفاه اقتصادی در سال‌های آتی را برای این کشور به همراه داشته باشد. بالاترین بهره‌وری نیروی کار در بخش انرژی است و دلیل بالابودن بهره‌وری در این بخش را می‌توان سرمایه‌محور بودن این بخش دانست. از طرف دیگر در سال گذشته بخش مالی و بخش ‌های‌تک از نظر بهره‌وری نیروی کار در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

آزادترین اقتصاد اروپا

سوئیس آزادترین اقتصاد اروپاست و از نشر شاخص آزادی اقتصادی در دنیا در میان آزادترین‌ها قرار دارد. بارزترین شاخصه این کشور را می‌توان هزینه پایین گمرک، شفافیت نظام قانونی و حمایت از سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل دانست. به گزارش بنیاد هریتیج فساد دولتی در این کشور وجود ندارد و از نظر شفافیت قانونی و نظام دولتی در میان ۱۷۵ کشور دنیا در سال ۲۰۱۵ میلادی در جایگاه پنجم قرار داشت. در این کشور حمایت از سرمایه‌گذاران در سطح بالایی انجام می‌شد و از نظر شاخص حقوق دارایی‌ها در جایگاه اول دنیا قرار داشت. شاخص حقوق دارایی‌ها در این کشور برابر با ۹۰ درصد است. نظام قانونی به گونه‌ای است که آزادی تجارت و آزادی سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد و فضای مالی برای فعالان اقتصادی بسیار باز است.

همین مساله باعث انتقادهای زیادی از سوئیس شده است و حتی دولت سوئیس اخیراً اعلام کرد از قوانین بانکی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه پیروی خواهد کرد. البته تا زمانی که این تغییر در سیاست‌های کشور سوئیس ایجاد شود همچنان سوئیس به فعالیت بانکی خود با استانداردهای داخلی‌اش ادامه می‌دهد.

نرخ مالیات فدرال در این کشور پایین است و همین مساله سبب شده است تا فشار کمتری به آغازگران فعالیت‌های اقتصادی در این کشور وارد شود. سوئیس نمونه یک کشور مرفه است و دلیل این رفاه اقتصادی بسترسازی برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد انگیزه برای کار و تلاش بیشتر در این کشور است. این کشور در قاره اروپا از نظر آزادی اقتصادی در جایگاه اول قرار دارد. انگلستان از نظر آزادی اقتصادی در اروپا در جایگاه چهارم، سوئد در جایگاه چهاردهم، اسپانیا در جایگاه بیستم و اسلواکی در انتهای فهرست اروپا و در جایگاه بیست و پنجم قرار دارد.

سوئیس کشوری است با سیاست جمهوری فدرال و از ۲۶ ایالت تشکیل شده‌است که «کانتون» خوانده می‌شوند. پایتخت سوئیس شهر برن است و قطب‌های اقتصادی این کشور دو شهر جهانی ژنو و زوریخ هستند. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در این کشور با ۳۹٬۰۰۰ دلار برای هر نفراز بالاترین‌ها در جهان است. سوئیس کشوری چندزبانی است و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش به رسمیت شناخته می‌شوند. سوئیس دارای سابقه طولانی بی‌طرفی در مناسبات جهانی است به طوری که این کشور از سال ۱۸۱۵ تاکنون وارد هیچ جنگی نشده‌است.

این کشور مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی چون صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است. یکی از دو دفتر اروپای سازمان ملل نیز در این کشور و در شهر ژنو قرار دارد. تاسیس کشور سوئیس در تاریخ ۱ اوت ۱۲۹۱ ذکر می‌شود و این روز در سوئیس تعطیل ملی می‌باشد. سوییس را با شکلات، پنیر، سیستم بانکداری، ساعت سازی و کوهستان هایش می شناسند.

تاریخ

سلت‌ها اولین ساکنان سوییس بودند. تیره ای از این قوم که هلوتیا (Helvetia) نام دارند پیش از تسلط رومیان بر سوییس، در کوهستان‌های ژورا و آلپ ساکن شدند و آنجا را هلوتیا نامیدند. هلوتیا در سال ۵۸ پیش از میلاد به تصرف ژولیوس سزار امپراطور روم درآمد. در قرن پنجم میلادی، ژرمن‌ها به این سرزمین وارد و در ساحل غربی رود آر ساکن شدند. ژرمن‌ها و اقوام بورگون (Burgun) و فرانک جامعه‌ای مستقل تشکیل دادند. آنها در سال ۶۳۹ میلادی، دولتی را بنیان گذاشتند که بعدها فرانسه نامیده شد. در سده نهم بین سوابیا (Swabia)و بورگوندیها (Burgundians) تقسیم و در سال ۱۰۳۳ تحت نظارت امپراطوری مقدس روم وحدت پیدا کردند. حکومت منطقه در قرن سیزدهم بین کنت‌ها و خاندان هابسبورگ) و حکمرانان محلی تقسیم شد. در سال ۱۲۹۱، سه منطقه اوری (سرزمین فعلی سوییس) و شوایتس (schweiz) و اولتروالدن (Ulterwalden) اتحادیه‌ای تشکیل دادند که اساس کنفدراسیون سوییس قرار گرفت.

جغرافیا

تعیین وقت سفارت سوئیس

سوئیس با مساحت ۴۱٬۲۸۵ کیلومتر مربع کشور نسبتاً کوچکی است و با جمعیت ۷٫۵ میلیونی دارای تراکم جمعیت متوسطی به اندازه ۱۸۲ نفر در هر کیلومتر مربع می‌باشد. این تراکم در مناطق جنوبی سوئیس که کوهستانی است کمتر از میانگین می‌باشد درحالی که قسمت‌های شمالی پرتراکم‌تر می‌باشند. سوئیس به‌طور کلی به سه منطقه جغرافیایی تقسیم می‌شود: کوه‌های آلپ سوئیس، ناحیه «میتلاند» یا فلات سوئیس و کوه‌های ژورا در ناحیه شمال‌غربی و حوالی مرز فرانسه.

سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس، کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.

وضیعت آب و هوایی سوئیس

ارتفاع و موقعیت، آب و هوای ملایم سویس را تعدیل می كند. اختلافات زیادی در دما و بارندگی بین مسافت های نسبتاً كوتاه هست؛ به عنوان مثال، آب و هوای كوهستانی سرد اطراف گردنه‌ی سنت گاتارد فقط 50 كیلومتر با آب و هوای مدیترانه ای لوگونو فاصله دارد.

آب و هوای سوئیس از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت است. آب و هوای غالب آن، معتدل به همراه تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و برفی است. بلندترین یخچال کوهستان آلپ به طول ۱۴ مایل که میراث جهانی یونسکو نیز است، در سوئیس قرار دارد. مرتفع‌ترین ایستگاه قطار اروپا Jungfraujoch با ارتفاع ۱۱,۳۳۰ پا در این کشور قرار دارد.

مقر اروپایی سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، سازمان بهداشت جهانی، کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، مجمع جهانی اقتصاد، سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO)، اتحادیه‌ی بین المللی فرودگاه‌ها و کتابخانه مجازی شبکه جهانی وب در ژنو قرار دارند.

بعد از سوئد، سوئیس، بالاترین سن امید به زندگی در اروپا را دارد. سوئیس دارای سابقه‌ی طولانی بی‌طرفی در مناسبات سیاسی و نظامی است. تنها کشوری است که به ازای هر کیلومتر مربع مساحت، بیشتر از یک کیلومتر مسیر پیاده‌روی دارد. به علاوه زیباترین و مشهورترین پیست اسکی جام جهانی داونهیل یا سرعت در کوه Lauberhorn واقع شده است.

این کشور بهترین مکان برای تجربه‌ی لذت‌بخش قایق‌سواری است. این کشور یکی از بهترین زمین‌های گلف کل اروپا را در اختیار دارد. فوتبال، هاکی روی یخ و تنیس از ورزش‌های مورد توجه و علاقه‌ی مردم است. دو بازیکن مطرح تنیس راجر فدرر و مارتینا هینگیس از این کشور هستند. . بیشتر مردم سوئیس کاتولیک و پروتستان هستند.

سوئیس اولین کشوری است که دموکراسی مستقیم را که شامل دادخواست‌های عمومی و همه‌پرسی می‌شود، اجرا کرده است. نستله (Nestlé)، بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی جهان است که دفتر مرکزی آن در وو وه (Vevey) قرار دارد. اولین شکلات تخته‌ای جهان نیز در سال ۱۸۱۹ توسط François-Louis Cailler، همین جا تولید شد. مردم سوئیس، به طور متوسط سالانه در حدود ۲۲ پوند، شکلات می‌خورند. کشاورزی و باغ‌داری جایگاه خاصی در این کشور دارد.

فرهنگ

تعیین وقت سفارت سوئیس

در گذشته، فرهنگ سوییس تحت تاثیر همسایگانش بوده است. اما در سالهای اخیر باوجوه تمایز، در آن رشد یافته است. به طور کلی، سوییس را از مراکز فرهنگی اروپا نمی دانند. خانواده‌ها در سوییس عموما کوچکند و والدین، اغلب یک یا دو فرزند دارند.حریم خانواده در این کشور بسیار مهم است. بیشتر مردم سوییس، هنگام احوالپرسی با همدیگر دست می دهند و آداب سنتی را رعایت می کنند. کشور سوییس به خاطر ماهیت بشر دوستانه اش شناخته شده است.

ادیان و مذاهب

تعیین وقت سفارت سوئیس

دین اکثر مردم این کشور مسیحیت است . ۴۳٪ از آنان کاتولیک ۳۵٪ آنها پروتستان و ۲٪ آنها ارتودوکس هستند. دین ۴٪ مردم نیز اسلام است . بقیه نیز پیرو سایر دینها و یا بدون دین هستند. درواقع اکثریت مردم سوئیس مسیحی هستند و اسلام دومین دین در این کشور است.

اقتصاد

تعیین وقت سفارت سوئیس

نظام اقتصادی سوئیس یكی از با ثبات ترین نظام های اقتصادی جهان است. سیاست های امنیت مالی دراز مدت و رموز بانكداری، سوئیس را تبدیل به مکان مطمئنی برای سرمایه گذاران كرده است. این سیاست روند اقتصادی ای بوجود آورده كه به طور روزافزون نیازمند جریان ثابت سرمایه گذاری بیگانگان است. به همین دلیل با اینکه سوئیس كشوری كوچك است و تخصص كاری بالایی دارد، تجارت، كلید معیشت اقتصادی سوئیس است.

كشور به واردات و صادرات نیز وابسته است. از طریق صادرات درآمد بدست می آورد و از طریق واردات محصولات و مواد اولیه. بخش های ماشین آلات، فلزات، الكترونیك و شیمیایی اش به دلیل دقت و كیفیت بسیار معروف است. نظام اقتصادی سوئیس نیمی از درآمدهای خود را از طریق صادرات صنایع بدست می آورد.

سوئیس تأسیسات جهانگردی بسیار پیشرفته ای دارد و همین امر همراه با خدمات و تجهیزات با کیفیت بالای جهانگردی باعث شده است كه بازار خوبی برای جهانگردی محسوب شود.

جاذبه های گردشگری

تعیین وقت سفارت سوئیس

ژنو و زوریخ جزو شهرهای گردشگر پذیر هستند. همچنین کوهستان های این کشور میزبان گردشگرانی هستند که برای ورزش های برفی به این کشور سفر می کنند. بلندترین قله‌ی سوئیس که پذیرای گردشگران است، دو فور اشپیترا (مونته روسا) با ارتفاع 4634 متر می باشد و رودهای مهم آن ·رودهای راین، رون، آر، این و تیچینو می باشند.

 

کشوری با چهار زبان رسمی

تعیین وقت سفارت سوئیس

سوئیس یک جمهوری فدرال در اروپاست که در غرب و مرکز این قاره واقع شده است و با کشورهای ایتالیا و فرانسه و آلمان و اتریش و لیختن‌اشتاین هم‌مرز است. مردم این کشور به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی و رومانش صحبت می‌کنند و تنها کشور دنیاست که چهار زبان رسمی در آن صحبت می‌شود. افرادی که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند بیشترین سهم از جمعیت سوئیس را به خود اختصاص داده‌اند ولی گویش ساکنان این کشور متفاوت از گویش مردم آلمان است. در سال ۲۰۱۵ میلادی 5 /63 درصد از مردم سوئیس به زبان آلمانی صحبت می‌کردند در حالی که 5 /22 درصد از مردم به زبان فرانسوی و 1 /8 درصد به زبان ایتالیایی صحبت می‌کردند.

چهارمین زبان رسمی در این کشور زبان رومانش است و تنها 5 /0 درصد از جمعیت سوئیس به این زبان صحبت می‌کنند. با وجود اینکه این زبان هم به عنوان زبان رسمی در کشور سوئیس پذیرفته شده است ولی قوانین و متون اداری به این زبان نوشته نمی‌شود و تنها به سه زبان دیگر نگهداری می‌شود. نکته مهم این است که دولت سوئیس موظف است با این سه زبان ارتباط برقرار کند و تمامی قوانین و مکاتبات دولتی به هر سه زبان ترجمه و نگهداری می‌شود.

سوئیس یک کشور مهاجرپذیر است و بالغ بر ۲۳ درصد از ساکنان این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. بخشی از این مهاجران سال‌های قبل به سوئیس آمده‌اند و فرهنگ و زبان خود را هم به این کشور آورده‌اند. بانک جهانی در گزارش اخیر خود آورده است: در سال ۲۰۱۴ میلادی 3 /23 درصد از جمعیت سوئیس را مهاجران تشکیل می‌دادند که ۶۴ درصد از این افراد شهروندان دیگر کشورهای اروپایی بودند.

ایتالیایی‌ها بیشترین شمار مهاجران را به کشور سوئیس دارند. در سال ۲۰۱۴ میلادی سهم مهاجران ایتالیایی به کل مهاجران برابر با 6 /15 درصد بوده است. در حالی که سهم آلمانی‌ها 2 /15 درصد، سهم پرتغالی‌ها 7 /12 درصد، سهم فرانسوی‌ها 6 /5 درصد، سهم صربستانی‌ها 3 /5 درصد، سهم ساکنان ترکیه 8 /3 درصد، سهم اسپانیایی‌ها 7 /3 درصد و سهم مهاجران اتریش برابر با دو درصد از کل مهاجران بوده است. تنها 3 /6 درصد از مهاجران سوئیس را آسیایی‌ها تشکیل می‌دهند.

زبان های رسمی کشور سوئیس

۶۴٪ از این جمعیت زبان آلمانی زبان اولشان محسوب می گردد که این زبان در قسمت های شمالی و مرکزی زبان اول است. ۱۹٪ زبان فرانسوی زبان اولشان است که اکثرا در غرب این کشور زندگی می کنند. ۸٪ به زبان ایتالیایی سخن می گویند که غالبا در جنوب سوئیس ساکن هستند و تنها حدود یک درصد از آنها به زبان رومانش صحبت می کنند که در قسمت جنوب شرقی این کشور هستند.

زبان آلمانی در سوئیس به عنوان زبان مادری مردم محسوب نمی شود بلکه زبانی که آنان صحبت می کنند زبان آلمانیش نامیده می‌شود که دستور زبان و نوشتار متفاوتی دارد و ممکن است خیلی از آلمان زبانان این زبان را متوجه نشوند، اما مردم سوئیس مخصوصا در شهرهای بزرگ زبان آلمانی را به خوبی می توانند صحبت کنند.

آلمانی فرانسه، و ایتالیایی و زبان باستانی رومانش، زبان های رسمی و ملی کشور سوئیس هستند. سه زبان اول بیشترین رواج را در این کشور دارند و از جایگاهی مشابه به عنوان زبان رسمی در دولت فدرال این کشور برخوردارند. زبان آلمانی سوئیسی و آلمانی استاندارد نسبت به زبان های دیگر، بیشتر در این کشور رایج می باشد. بعد از آن زبان فرانسه ی سوئیسی بیشتر از گویش های دیگر رواج دارد.

زبان ایتالیایی سوئیسی و گویش لومبارد نیز از زبان های استاندارد این کشور هستند. ناحیه آلمانی زبان در مرکز، شمال و شرق، زبان فرانسوی در غرب، و زبان ایتالیایی در جنوب این کشور صحبت می شود. جمعیت رومانش زبان در منطقه ی گراباندن زندگی می کنند.

زبان آلمانی:

زبان آلمانی زبان رسمی 17 ناحیه از کشور سوئیس است، و مردمی که به این زبان صحبت می کنند 4,348,289 تفر بوده که حدود 64,4% کل جمعیت این کشور را شامل می شوند. زبان آلمانی سوئیسی بیشتر رایج است که به چهار گویش محلی  صحبت می شود، و از زبان آلمانی استاندارد در مکانبات استفاده می شود. در واقع، زبان آلمانی استاندارد اولین زبان رسمی است که در زمان شروع مدرسه آموزش داده می شود و دلیل اهمیت آن این است که است این زبان ترجمه انجیل را به زبانی که توسط بسیاری از مردم فهمیده می شود ممکن ساخته است.

همچنین روزنامه ها، کتاب های درسی، ادبیات و متون سیاسی نیاز به زبان مشترکی دارند که وجه مشترکی داشته و توسط همه ی افراد، قابل فهم باشد. بنابراین، از نظر رسمیت؛ گویش آلمانی سوئیسی  در مکالمات عادی، و زبان آلمانی رسمی در مکاتبات استفاده می شود. در شهر برن، پایتخت این کشور، و زوریخ، بزرگترین شهر سوئیس، لهجه آلمانی سوئیسی بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داده است. اما در برن، زبان فرانسه به عنوان زبان رسمی  این منطقه شناخته می شود.

زبان فرانسه:

روماندی ناحیه ی خاص فرانسوی زبان کشور سوئیس است. این ناحیه  شامل استان های3 جنوا، جورا، واد، و نوشاتل و قسمت هایی از برن است، و در والایس و فرایبورگ اکثریت مردم فرانسوی زبان هستند. در کشور سوئیس، تقریباً 1,522,003 نفر به زبان فرانسوی صحبت می کنند که حدود 22.61% جمعیت این کشور را شامل می شوند. برخلاف زبان آلمانی سوئیسی که دارای لهجه های متعدد است، بین زبان استاندارد سوئیسی فرانسوی و زبان استاندارد فرانسوی، تفاوت اندکی وجود دارد. و لهجه ی فرانسوی سوئیسی کمتر تغییر داشته است و زبانی قدیمی و بی همتا و دارای تلفظی متفاوت کلمه ها و عبارات متفارت است. به عنوان مثال، در زبان فرانسوی سوئیسی سویکسانتی- دیکس به معنای هفتاد است حال آنکه در زبان فرانسه سپتانتی به معنای هفتاد می باشد.

از لحاظ قدمت تاریخی، فرانسو-پروونکال یا آرپیتان زبان ملی ساکنین قدیم فرانسه و جنوب فرانسه بوده است. در اصل، ناحیه ی روماندی، سیستم واحدی است که ساکنین فرانسوی زبان کشور سوئیس را با هم متحد کرده است. مهم است که به این نکته توجه کنیم که زبان فرانسوی در کشور فرانسه، همان زبان بکار رفته در مکالمات و مکاتبات در کشور سوئیس است. در 20 مارس، جشنواره فرانسوی به افتخار فرانسوی زبانان این کشور برگزار شد.

زبان ایتالیایی:

561,857 نفر در کشور سوئیس به زبان ایتالیایی صحبت می کنند که حدود 8.33% از جمعیت این کشور را در بر می گیرد. زبان ایتالیائی سوئیسی در بخشی از این کشور رواج دارد که منحصراً به این زبان صحبت می کنند. این نواحی شامل استان های تینیکو، دره ی گاندو در والایس، و نواحی جنوبی گراباندن می باشد. مساحت این نواحی تقریباً 3,500 کیلومتر مربع می باشد. در حدود 20% از جمعیت تینیکو اصالتاً ایتالیایی هستند.

گویش سوئیسی ایتالیائی از جهاتی با زبان ایتالیایی رایج در کشور ایتالیا متفاوت است. هر چند زبان استاندارد ایتالیایی، زبان مکاتبه ای رسمی در این کشور می باشد. گویش دیگر، تیسینیس سوئیس است که بسیار با  زبان فرانسوی در فرانسه متفاوت است. افراد تیسینیس زبان تا حدی از افراد فرانسوی زبان جدا هستند: هر چه این تمایز بیشتر باشد، تعدد گویش ها بیشتر خواهد بود. مردم سوئیس آزادند که از گویش خود و یا زبان استاندارد استفاده کنند. به عنوان مثال، مردم موکارنو ترجیح می دهند که از گویش خود استفاده کنند حال آنکه مردم لاگلنو ترجیح می دهند که  زبان استاندارد فرانسوی را بکار برند.

زبان رومانش:

تقریباً 35,753 نفر در این کشور به زبانی باستانی به نام رومانش صحبت می کنند. این تعداد جمعیت تقریباً 0.53% از کل جمعیت این کشور را در بر می گیرد. به هر حال، زبان رومانش رسماً توسط سه زبانه های گراوبوندان استفاده می شود. اکثر کسانی که به این زبان صحبت می کنند در سارسیلوا، انگادین، وال ماستیر، و دره ی سارسس/ اوبرهالبستینلاتینی ساکن هستند. به جز این نواحی، زوریخ بیشترین جمعیت رومانش زبان را در خود دارد.چنین تصور می شود که این گویش از زبان ملی اکثر مردمی که تقریباً 500 سال قبل از میلاد به این کشور مهاجرت کرده اند، بوجود آمده است. لاتینی های امپراتوری روم بر این مردم تأثیر گذاشته و خیلی زود گویش ها ی متفاوت پدیدار شدند. در سال 1982 تنها پنج گویش وجود داشت اما تنها از یک شکل نوشتاری استاندارد این زبان ها، به نام رومانش گریسچان در مکاتبات استفاده می شد. به هر حال، از ماکروسافت به دلیل افزودن این زبان به زبان های رایج دسکتاپ، متشکریم، چراکه از این طریق زبانی که در خطر نابودی بود تا حدی حفظ شده است.

زبان انگلیسی:

زبان هایی که از آن ها نام برده شد، زبان های رسمی کشور سوئیس هستند. با این حال، زبان انگلیسی زبانی است که در میان 316,830 نفر از مردم این کشور که شامل 4.7% جمعیت آن می باشد رایج است. زبان انگلیسی هیچ جایگاه رسمی در کشور سوئیس ندارد، اما اهمیت آن به عنوان زبان بین المللی باعث شده که به عنوان زبان دوم در مدارس این کشور تدریس شود.

بازرگانان سوئیسی نیز از زبان انگلیسی استفاده می کنند. امروزه، زبان انگلیسی زبانی آمیخته با آلمانی و فرانسه در دنیای تجارت است. بنابراین، در میان زبان های خارجی، زبان انگلیسی جایگاه خود را به عنوان چهارمین زبان در میان زبان های محبوب مورد استفاده در این کشور، پیدا کرده است.

در واقع کشور سوئیس دارای یک زبان مشترک نمی باشد. و همه ی مردم سوئیس باید حداقل دو زبان را در مدارس بیاموزند. قانون اساسی این کشور نیز از زبان های مختلفی که در این کشور رایج است، حمایت می کند. بر خلاف بسیاری از ملت های اروپایی، کشور سوئیس تقریباً با همه ی زبان هایی که توسط مردم کشورش صحبت می شود، مدارا می کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.