معبد زیبای Wat Phrathat Doi Suthep

معبد زیبای Wat Phrathat Doi Suthep

مکان های مذهبی و مکان های فرهنگی از اصلی ترین اثار و جاذبه های گردشگری هر شهر محسوب می شوند و گردشگران زیادی را به خود جلب می کنند.در تایلند نیز معابد از نقش با اهمیتی در زمینه جذب گردشگر برخوردارند وگردشگران از سراسر دنیا برای دیدن این معابد زیبا به تایلند سفر می کنند.چیانگ‌مای پایتخت شمال تایلند، دیدنی‌های بسیار زیادی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها معبد Wat Phrathat Doi Suthep می‌باشد.

معبد زیبای Wat Phrathat Doi Suthep

هر فردی که وارد تایلند می‌شود، متوجه فرهنگ غنی و دیدنی‌های بی‌شمار آن خواهد شد. در کنار همه‌ی دیدنی‌های طبیعی، مکان‌های مقدس مثل زیارتگاه‌ها و معابد با شکوه بسیار زیادی وجود دارد. شهر چیانگ‌مای که از نظر من یکی از زیباترین شهرهای آسیای شرقی است، بهترین نماینده برای معماری تایلند است. چیانگ‌مای حدود 200 معبد دارد که مهم‌ترین و با شکوه‌ترین معبد آن، دوای سوتهِپ (Wat Phrathat Doi Suthep) است.

این معبد روی تپه‌ای به نام خود معبد یعنی دوای سوتهِپ، در شمال غربی چیانگ‌مای ساخته شده است که فاصله آن از شهر حدودا 20 دقیقه با اتومبیل است. از آنجا که معبد بر روی ارتفاعات ساخته شده است می‌توان کل شهر را از آنجا تماشا خواهید کرد. در تور تایلند می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و شناخته شده هستند.

از نظر تاریخی، ساخت معبد به سال 1383 میلادی بر‌می‌گردد. معبد دوای سوتهِپ حس بسیار خوبی به گردشگران می‌دهد.کاهنان بودایی زیادی را می‌توان در داخل و محوطه ساختمان دید. این کاهنان لباس‌های مخصوص پوشیده اند و اعمال جالبی انجام خواهند داد.

یکی از جذابیت های این معبد، پلکانی بودن آن می‌باشد که در سال 1934 میلادی برای آن ساخته شده‌اند. این پله‌ها بسیار زیاد و حدود 309 عدد می‌باشند و مسیری طولانی از پایین تپه تا خود معبد دوای سوتهِپ را پوشش خواهند داد. دو طرف این پله‌ها به شکل اژدهای هفت سر تزئین شده است که نمای زیبایی به آن می‌بخشد و نماد فرهنگ مردم منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.