سفرنامه کشور صربستان

سفرنامه کشور صربستان

نوشتن سفر نامه از کار های زیبایی است که شما می توانید با نوشتن سفر نامه هم خاطرات خود را تازه کنید و دیگران نیز می توانند با خواندن سفر نامه اطلاعات کاملی در مورد سفری که شما  داشته اید به دست اورند وبا کشوری که شما به ان سفر کرده اید اشنا شده و حتی به این علاقه مند شوند که به ان کشور سفر کنند در ادامه با ما همراه باشید تا با یکی از سفر نامه های در مورد کشور صربستان اشنا شوید.

کشور صربستان در بخش جنوب شرقی اروپا و مرکز شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. اگر به شمال این کشور سفر کنید جنگل‌های وسیع، سرسبز و انبوه آن مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد. با حرکت به سمت جنوب این کشور تپه‌ها و کوه‌های فراوانی را میتوانید مشاهده کنید که عاشقان کوهنوردی را مجذوب خود میکند چراکه این کشور ۱۵ قله با ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا دارد.

هر سفری در ابتدا سرشار از شور و هیجان است که نوید لحظاتی زیبا و خاطره انگیز در آن سفر را به ما میدهد. در سفر لحظات خوش و پر از آرامشی را که نیاز دارید بدست خواهید آورد. مهم ترین عامل تاثیر گذار بر مسافر مقصد سفر او است.

سفرنامه کشور صربستان

سفرنامه کشور صربستان

اگر مکانی که قصد سفر به آن را دارید به ایده آل‌های شما نزدیک باشد، برای شما لحظاتی فراموش نشدنی می‌سازد. هنگام سفر به هر نقطه که سفر کنید ممکن است برای شما حال و هوای متفاوتی با نقاط دیگر داشته باشد. اما تمامی سفرها یک نقطه اشتراک دارند و آن هم دیدن یک مکان جدید و متفاوت و درک زیبایی‌های موجود در آن است و تفاوت هایی که با محل زندگی شما دارد.

انتخاب مقصدی مناسب برای سفر در سال ۹۶ برای من بسیار زمان‌بر بود، زیرا تجربه سفر به مکان‌های معمولی که در پکیج‌های آژانس‌های مسافرتی می‌بینیم را از قبل داشتم. از طرفی دیگر برخی اماکن را که انتخاب میکردم از نظر شرایط مالی برای من چندان مناسب نبودند. تا اینکه یک روز وقتی مثل همیشه در شبکه‌های اجتماعی گشت و گذار میکردم با سفر به کشور صربستان روبرو شدم که این سرآغاز نوشتن سفرنامه صربستان من بود.

خاطرهای زیبای سفر به کشور صربستان

سفر خود را از شهر زیبا و کوچک نوی‌ساد آغاز کردم. انتخاب این شهر به عنوان سرآغاز سفر این بود که زیبایی‌های منحصر به فرد این شهر در ذهن باقی بماند و علاوه بر آن با بلگراد که شهری بزرگتر بود نیز همخوانی داشته باشد. ممکن است بسیاری از مردم ایران به دنبال یک شهر مدرن و لوکس هستند که دارای ساختمان‌های بلند، خودروهای زیبا و خاص، اتوبان‌های پیچیده و… باشد و با این اماکن ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند ولی اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که به دنبال خیابان‌های خلوت، تعداد زیادی دوچرخه سوار، چهارراه‌های زیادی که ترافیک های منظم دارند، خودروهای عامه‌پسند، انسان‌هایی که لباس‌های بسیار راحت و ساده می‌پوشند، سیستم حمل و نقل اتوبوسی با نظمی خاص، درختان فراوان در پیاده‌روها، فضائی آرام و بدون دغدغه و صمیمیت بسیار زیاد مردم هستید برای سفر خود انتخاب درستی داشته‌اید.

سفرنامه شهر زیبای نوی ساد

ترجیح میدهم از شهر نوی‌ساد یک نمای کلی را بیان کنم. مانند خیلی از شهرهای توریستی این شهر نیز دارای منطقه‌ای است که بیشترین فروشگاه‌های خرید، کافه‌ها، رستوران‌ها، بارها و بناهای تاریخی در آن منطقه واقع هستند. وجود مردمان صمیمی و خونگرم صربستان یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های این قسمت شهر با سایر شهرهای توریستی است. کافیست که یکبار با مردم این شهر چشم در چشم شده و تبسمی زیبا از آنها دریافت خواهید کرد و یا تنها کافیست که با آن‌ها هم کلام شوید تا صمیمیت و مهربانی آنها برای همیشه در ذهن شما باقی بماند و گاهی تبدیل به سفرنامه صربستان شود.

زندگی در کشور صربستان

در منطقه توریستی نوی‌ساد، بناهای تاریخی و کلیساهای بسیاری وجود دارد و در بیشتر خیابان‌های این منطقه ورود خودرو ممنوع است. این منطقه محلی است در کنار مردم خونگرم و مهربانش می‌توانید آن آرامشی که نیاز دارید را بدست آورید. به دلیل کوچک بودن شهر، ترافیک در این منطقه بسیار کم است و به آسانی می‌توانید به تمام نقاط این منطقه دسترسی داشته باشید.

ترکیب بافت معماری در این شهر یکی دیگر از نکات قابل بیان است که دارای ساختمان‌هایی است که طراحی ایتالیایی، فرانسوی و تلفیقی از شرق اروپا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و همین امر نمایی متفاوت و خاص را از شهر ایجاد کرده است. شاید لذت قدم زدن در این شهر به اندازه بلگراد نباشد اما آرامش آن به اندازه‌ای است که تا نیمه‌های شب از این قدم زدن دل نخواهید کند.

نوشتن سفرنامه بلگراد

به سمت بلگراد حرکت کردم و شاید بتوان گفت این روز یکی از بهترین روزهای سفرم به صربستان بود که دوست داشتم هر چه بیشتر از آن در مقاله سفرنامه صربستان خود بنویسم. روستایی که به سمت آن می‌رفتیم در دل تپه‌هایی که اطراف بلگراد بودند قرار داشت که دارای طراحی منحصر به فردی بود. این روستا که طراحی اروپایی داشت دارای ساختمان‌هایی زیبا و ساده و خیابان‌های سنگ فرش شده بود.

در این روستا خودروهای قدیمی بسیاری دیده میشد و دست فروشان مهربانی که همیشه لبخند بر روی لبانشان بود. این همه صمیمیت و زیبایی باعث شده بود تمام دغدغه‌های روزمرگی از ذهن من دور شود و با تمام وجود از مناظر زیبای اطرافم لذت ببرم.

لذت خرید در کشور صربستان

وجود مجتمع‌های تجاری و مال‌ها در نقاط مختلف شهر بلگراد که به آسانی و به وسیله اتوبوس‌های شهری و خطوط تراموا قابل دسترس هستند، برای شما حس خریدی لذت بخش از بهترین برندها را ایجاد میکند. باتوجه به برنامه ریزی که برای این سفر انجام داده بودم و هماهنگی‌هایی که تور از طرف آژانس انجام داده بود به راحتی توانستم در مدت زمان ۵ روز از بناهای تاریخی و تمامی نقاط شهر بازدید کرده و هم از آرامشی که در شهر وجود دارد لذت ببرم و انرژی فوق العاده برای شروع فعالیت‌های روزانه‌ام بدست آورم.

لازم به ذکر است که بدانید برخلاف موقعیتی که این کشور دارد و در قاره اروپا قرار دارد، اجناس و کالاهای مورد نیاز در این کشور قیمت‌های بسیار بالایی ندارند به خصوص در مورد غذا که همین موضوع لذت سفر را برای شما چند برابر می‌کند. بهتر است برای درک آرامش و زیبایی‌های این کشور حتما سفر به صربستان را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.