کنسرتی بی نظیر از ارکستر مجلسی اسکالا میلان
10 Gennaio 2011, ore 20.00TEATRO ALLA SCALA, MILANO Direttore: Daniel Harding Lucio Gallo, baritonoManuela Bisceglie, sopranoMusiche: Dallapiccola, StraussProgramma:Luigi Dallapiccola: Ulisse, Suite ARichard Strauss: Eine Alpensinfonie (Una sinfonia delle Alpi) poema sinfonico op. 64 © Luca Piva 2011 - all rights reserved

کنسرتی بی نظیر از ارکستر مجلسی اسکالا میلان

به نقل از سایت سفارت ایتالیا در تهران

در تاریخ 31 شهریور 1395 یک کنسرت بی نظیر از ارکستر مجلسی اسکالای میلان، با همکاری بنیاد رودکی در تالار وحدت تهران برگزار گردید که با اقبال بسیار خوب مخاطبین و مطبوعات روبرو شد. از جمله حامیان مالی این برنامه، نمایشگاه رم و شهرداری میلان بودند.
ایده برگزاری کنسرتی از ارکستر مجلسی اسکالا با همراهی فرانچسکو مانارا به عنوان سولیست، در جریان سفر شهردار سابق میلان، جولیانو پیزاپیا، به ایران شکل گرفت. این رویداد که از جمله اتفاقات هنری است که مقدمه ساز حضور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه آتی بین المللی کتاب تهران می باشد، شاهدی است بر وجود علاقمندی عمیق نسبت به توسعه روابط دو کشور در حوزه موسیقی، بویژه در زمینه موسیقی کلاسیک و جاز.

برای دریافت وقت سفارت ایتالیا کلیک کنید

قطعاتی که در تالار وحدت اجرا شدند، عبارتند از: کنسرتو در لا ماژور برای سازهای زهی و کنسرتو “Il Favorito” از آنتونیو ویوالدی در “می” مینور، همچنین فانتزی “Il Trovatore” از جوزپه وردی با بازنویسی کامیلو سیوُری، کنسرتو در “ر” مینور برای سازهای زهی از آنتونیو ویوالدی، “Il Cantabile” برای ویالون و سازهای زهی از نیکولو پاگانینی و فانتزی La Traviata”” از جوزپه وردی که توسط آنتونیو باتزینی برای ویالون و سازهای زهی بازنویسی شده است.

روزنامه ها در باره کنسرت کامریستی دلا سکالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.