کریسمس در اتریش

کریسمس در اتریش

مراسم کریسمس در اتریش

از اواخر ماه نوامبر تا آغاز سال نو، اتریش حال و هوای دیگری دارد. کوچک و بزرگ، خود را برای جشن‌های باشکوه کریسمس آماده می‌کنند. بازارچه‌های کریسمس در گوشه و کنار شهرها برپا می‌شود. نورپردازی‌های زیبا، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و هر جایی که نگاه کنید، یک درخت کریسمس زیبا و تزیین شده، قرار دارد.

سنت‌های کریسمس در اتریش

در سنت‌های اتریش ، درخت کریسمس نقش مهمی  برای جشن کریسمس دارد. در اتریش هر شهری درخت کریسمس مخصوص خود را دارد. یک درخت کریسمس سنتی معمولا با تزیینات طلایی و نقره‌ای تزیین می‌شود. ستاره‌های حصیری، شکلات و آبنبات‌های پیچیده در زرورق، آجیل‌های بسته‌بندی شده و کوکی‌های زنجبیلی تزیین شده، از دیگر تزیینات درخت کریسمس در اتریش هستند.

جشن سال نو

از محبوب‌ترین برنامه‌های جشن سال نو ، اجرای ارکستر سمفونی‌های مشهور در تالارهای اتریش ، چه برای اهالی شهرها و چه برای گردشگران هستند. از ساعت ۲ بعدازظهر ۳۱ دسامبر تا ۲ نیمه‌شب اول ژانویه، در سراسر شهرها، جشن و هیجان برپا می‌شود. آتش‌بازی و اجرای موسیقی زنده، بخش‌هایی جدانشدنی از جشن‌های سال نوی میلادی در اتریش هستند. در نیمه شب، ناقوس کلیساها به صدا در می‌آید.

 وقت سفارت اترش

بازارچه‌های کریسمس اتریش

از اواسط ماه نوامبر یعنی از دوازدهم تا روزهای اول ژانویه یعنی ششم، با چراغانی‌های بسیار و تزیینات زیبای کریسمس، دهکده‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌های اتریش، زیباتر از همیشه به نظر می‌رسند.در این بازارچه‌ها، اسباب‌بازی‌های دست‌ساز، انواع شیرینی و کوکی، تزیینات کریسمس و هدایای کوچک و بزرگ به فروش می‌رسد.

غذاها و شیرینی‌های سنتی کریسمس در اتریش

از تعطیلات ملی در اتریش روز کریسمس است و بسیاری از خانواده‌ها از این فرصت برای دور هم جمع شدن و جشن گرفتن استفاده می‌کنند. غذای کریسمس در اتریش شامل ماهی سرخ شده، تورته زاخا (Sachertorte) و کوکی‌ها و شیرینی مخصوص کریسمس به نام  Lebkuchen، غاز، ژامبون، نوشیدنی‌های محلی و موس شکلاتی است.

کریسمس در اتریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.