بهترین دوربین عکاسی
دوربین عکاسی

چگونه بهترین دوربین عکاسی را برای سفر انتخاب کنیم؟

عکس‌ها، مهم‌ترین قسمت تجربه‌ی سفری هستند و من می‌خواهم یک سریال درباره‌ی دوربین عکاسی سفری درست کنم. از اونجایی که من عکاس نیستم، از عکاسان حرفه‌ای چون laurence و معلم وبلاگ‌نویس فوق حرفه‌ای کلاس عکاسی دعوت کردم تا معلومات خود را به اشتراک بگذارند. در این قسمت laurence در مورد چگونه انتخاب کردن دوربین عکاسی حرفه‌ای با هر قیمتی برای سفر صحبت می‌کند.

گرفتن عکس‌های خوب از سفرهای خاطره‌انگیز، همون چیزی هست که همه‌ی ما می‌خواهیم. و من می‌دانم که وقتی زندگی خودم را با سفر کردن تمام وقت شروع کردم، تصمیم گرفتم دوربینی را با خود ببرم که هدف بزرگی برای من بود.

در آخر من با یک دوربین دیجیتال canon-SLR به سفر رفتم و خیلی خوشحال هستم که این کار را انجام دادم، زیرا به من این اجازه را می‌داد که مثل یک عکاس حرفه‌ای سفر به نظر بیایم. برای من قیمت و وزن دوربین عکاسی هدف اصلی می‌باشد اما در آن موقع دوربینی به خوبی دوربین mirrorless وجود نداشت.

اگرچه، انتخاب من برای هر کسی دقیقاً درست نخواهد بود. تعداد زیادی از وسایل در بازار موجود است که برای گرفتن عکس‌ها استفاده می‌شود. گوشی‌های هوشمند به دوربین‌های mirroless و یا DSLR سنگین باید انتخاب کنید که کدام‌یک برای استفاده‌ی شما مفید است.

قیمت دوربین
هزینه دوربین عکاسی

چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید؟

بودجه شما مهم‌ترین قسمت برای انتخاب یک دوربین عکاسی خوب در سفر است. هیچ رویایی در بازه‌ی آخرین و بالاترین مدل دوربین وجود ندارد حتی اگر شما صدها دلار بخواهید خرج کنید.

هزینه و بودجه یک تصمیم‌گیری شخصی است اما چیزهای کوچکی را به یاد می‌آورم که مردم بعضی اوقات فراموش می‌کنند.

  1. تجهیزات: وقتی شما یک دوربین را می‌خرید، می‌خواهید که مموری کارت با حجم بالا، کیف مناسب، باتری، فیلترها و سه‌پایه مناسب داشته باشد. اگر می‌خواهید لنزهای قابل تعویض خریداری کنید، درباره‌ی قیمت لنزهای اضافی فکر کنید.
  2. به یاد بیاورید که بعضی اوقات سفر ریسک‌پذیر است. احتیاج دارید درباره‌ی باارزش بودن تجهیزاتی که شما با داشتن آن راحت هستید فکر کنید چون ممکن است در سفر دزدیده یا گم شوند. هم‌چنین بعضی از تجهیزات و وسایل باارزش قابلیت این را دارند که بیمه شامل آن‌ها شود.

مدل‌های دوربین خوب با قیمت‌های متفاوت وجود دارند. برای هزینه‌ی کمتر از 400 دلار نگاهی می‌اندازیم به compact part یا دوربینی مثل Gopro یا هزینه کنید برای دوربین‌های هوشمند به روز.

بودجه بین 800 تا 400 دلار امکانات بیشتری را که شامل mirrorless عالی و آپشن‌های DSIR می‌شود. بالاتر از قیمت 800 دلار شما به عنوان یک مصرف‌کننده‌ی حرفه‌ای متخصص این کار به حساب می‌آیید. مگر اینکه بخواهید روی موارد خاص، یا فوکوس در شب و یا برای عکاسی حرکتی از دوربین استفاده کنید که باز هم نیازی به هزینه کردن با قیمت بالاتر از 800 دلار برای دوربین سفری نیست.

وزن دوربین
وزن دوربین

چقدر وسایل و تجهیزات برای بردن احتیاج دارید؟

گوشی‌های هوشمند و دوربینی چون point-and-shoot با تنظیم لنز حرفه‌ای تجهیزاتی هستند که به راحتی می‌توان در جیب قرار داده. من دوربینی حدود 9 کیلو با خود حمل می‌کنم که این قطعاً برای خیلی از مصرف‌کنندگان سنگین است.

به دلیل حمل کردن دوربین، یکی از مهم‌ترین تصمیمات برای خرید آن، وزن دوربین می‌باشد. پس احتیاج داریم که با خود روراست باشیم.

اگر شما خیلی سبک سفر می‌کنید و بار سنگینی حمل نمی‌کنید بهتر است از گوشی‌های هوشمند و یا دوربین عکاسی point-and-shoot که عملکردی شبیه GoPro دارد، استفاده کنید.

اگر هم دوربینی احتیاج دارید که قابل حمل باشد و لنزهای آن تعویض شود، دوربین عکاسی mirrorless بهترین مصرف می‌باشد.

 

 

یادگیری کار با دوربین
یادگیری کار با دوربین

چقدر برای یادگیری کار کردن با دوربین عکاسی تلاش می‌کنید؟

دوربین‌های DSLR یا mirrorless قادر به گرفتن عکس‌های قهارانه‌ای هستند. اما اگر شما نمی‌دانید که چگونه از آن استفاده کنید، شاید بهتر باشد که با گوشی‌های هوشمند کار کنید.

در یک مورد: من یک بز کوهی در کانیون آریزونا دیدم و ناگهان شخصی را با یک دوربین عکاسی آخرین مدل SLR canon و لنزهای 5000 دلاری که من تاکنون ندیده بودم که از هم‌چنین لنزی در حیات وحش استفاده شود. نزدیک شدم تا از چگونه پیدا کردن اون لنز از او سؤال کنم. او اعتراف کرد که هیچ چیزی راجع به دوربین نمی‌داند و فقط به طور اتومات عکاسی می‌کند. او فقط دوربین را با وسایل و تجهیزات گرامی از بازار تهیه کرده بدون اینکه بررسی کرده و آموزشی راجع به اون دیده باشد.

با تأسف من می‌دانستم که مردم با گوشی‌های هوشمند عکاسی بهتری را می‌توانند داشته باشند.

هیچ چیزی وجود ندارد که نخواهید وقت صرف کنید تا مدرکی برای آموزش یادگیری دوربین داشته باشید. عکاسی یک حرفه است، مثل بقیه مهارت‌ها. برای یادگیری و گرفتن مدرک آن وقت لازم است. اما شما می‌توانید راهی آسان‌تر برای کار کردن با دوربین ساده‌تر درست کنید که حالت‌های اتوماتیک بیشتری داشته باشد. شما به یک اصول پایه و یادگیری برای گرفتن عکس‌های بهتر نیاز دارید. اما پیچیدگی‌های استفاده از دوربین عکاسی و منوی آن نباید شما را نگران کند.

مطمئناً شما قادر به گرفتن هر کسی نیستند چون باید دوربین خیلی پیشرفته داشته باشید اما اگر چگونگی کار کردن با دوربین حرفه‌ای و فانتزی را یاد نگیرید هیچ‌وقت نمی‌توانید عکس‌های خیلی حرفه‌ای بگیرید.

انواع دوربین پیشنهادی
انواع دوربین پیشنهادی

مدل‌های دوربین عکاسی پیشنهادی

شش مدل دوربین برای خریدن وجود دارد. من دوربین‌ها را طبق وزن و پیچیدگی‌ها و نورپردازی آنها برای شما قرار می‌دهم. میزان هزینه‌ی دوربین‌ها برای هرکدام مشخص است. طبق درجه‌بندی دوربین‌ها به طور متوسط هر چه جلوتر می‌رویم گران‌تر می‌شود.

1- گوشی‌های هوشمند

گوشی‌های هوشمند که قابل حمل هستند. شما می‌توانید عکس‌ها را روی خود گوشی درست و تغییر داده و شبکه‌های مجازی قرار دهید، بدون اینکه به کامپیوتر احتیاجی باشد. فقط در قدرت زوم کردن و میزان نوردهی محدودیت وجود دارد.

2- Point-and-shoot

اگر دوربین اختصاصی می‌خواهید که راحت در جیب خود قرار دهید، دوربین point and shoot مناسب است. این دوربین قادر به زوم کردن و حالت‌های مختلف عکاسی در صحنه‌های متفاوت است. آن‌ها در شرایط نور محدود خوب عمل نخواهند کرد اما برای عکاسی سفر کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

3- Action camera

این دوربین برای سفرهای مخاطره‌انگیز مناسب است. این دوربین برای عکاسی از موقعیت‌های بسیار زیادی مثل آب، برف، گرد و خاک مناسب است. اما آن‌ها در کنترل دستی ابتدایی هستند و اجازه‌ی زوم کردن به شما را نمی‌دهند.

4- Bridge camera

این دوربین توانایی دوربین point-and-shoot با DSIR را دارد با کنترل دستی و قدرت زوم بالا اما لنزهای آن قابل تعویض نیست. اما کار کردن با آن نسبتاً آسان و هم‌چنین مقرون به صرفه است.

5- Mirrorless

کوچکتر از DSIR است اما با کارایی و توانایی شبیه به هم. این دوربین‌ها، کیفیت عکس بالا، لنزهای قابل تعویض، کنترل دستی کامل را دارند. آنها خیلی گران هستند اما انتخاب‌های پیشنهادی من هستند. اگر شما برای عکاسی خودتان جدی و حساس هستید.

6- DSLR

دوربین‌های دیجیتال SLR و DSLR برای مدت طولانی در صدر بودند. به دلیل عکس‌های با کیفیت و انتخاب لنز و کنترل دستی. به هر حال این دوربین‌ها جایگزین بزرگی به جای دوربین‌های mirrorless برای عکاسی سفرها بوده‌اند.

بهترین دوربین سفری
بهترین دوربین سفری

بهترین دوربین عکاسی سفر برای هر نوع مسافری

فکر کردن راجع به وزن و قیمت و پیچیدگی دوربین بسیار مهم است.

· گوشی‌های هوشمند Iphone7 و GalaxyS8

اگر تا به حال تجربه‌ی هیچ‌گونه دوربینی را نداشته‌اید، می‌توانید از آخرین مدل‌های گوشی استفاده کنید و نتایج بسیار خوبی بگیرید. این دو مدل گوشی بهترین اجرا و عملکرد را دارند. شاید با این گوشی‌ها زوم بسیار دقیق روس چیزها از فاصله‌ی دور و یا نور بسیار دقیق و روشن نداشته باشید اما حداقل شما همیشه یک دوربین همراه خود دارید که می‌توانید برای عکاسی از چیزهای مهم از آن استفاده کنید.

· Point and shoot for low budgets

پاناسونیک Lumix ZS50 فقط 300 دلار، این دوربین یک سرمایه‌گذاری عالی است. قدرت زوم آن (30x) می‌باشد که به خوبی یک عکس واقعی به نظر می‌رسد به این معنا که می‌توانید هر چیزی را از فاصله‌ی دور عکاسی کنید اما نوردهی آن ممکن است کمی ضعیف باشد. اما عملکرد آن بسیار راحت است و به راحتی می‌توان آن را در جیب قرار داد.

· برای سفرهای مخاطره‌انگیز: GoPro Hero Series

اگر می‌خواهید دوربینی داشته باشید که وقتی هرجایی که می‌روید با خود ببرید من دوربین GoPro را که حدود 350 دلار می‌باشد را به شما پیشنهاد می‌کنم. این دوربین به آپشن‌های دستی محدود می‌شود و شما نمی‌توانید زوم کنید. اما این دوربین بهترین مدل برای عکاسی از چیزهای در حال حرکت است.

· برای عکس‌هایی با کیفیت و جزئیات بیشتر: Sony Alpha Series

اگر شما درباره‌ی عکاسی بسیار جدی و حساس هستید من پیشنهاد می‌کنم که روی دوربینی چون mirrorless سرمایه‌گذاری کنید.

Sony Alpha 6000 که حدود 500 دلار می‌باشد، یک دوربین عکاسی عالی و جمع و جور با درجه حساسیت بالا- کنترل دستی کامل، لنزهای قابل تعویض می‌باشد. اخیراً مدل‌های بیشتری از این سری دوربین وجود دارد اما من هنوز هم فکر می‌کنم Alpha6000 درجه‌ی یک و اصل، یکی از بهترین دوربین‌ها برای مسافرانی است که می‌خواهند عکاسی کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.