راهنمای سفر به شهر مسکو

راهنمای سفر به شهر مسکو

مسکو شهری پرجمعیت و زیباست و بسیاری از افراد دنیا خاطره ای زیبایی بااین شهر پر از رمز و راز دارند و همه ساله بر تعداد گردشگران و بازدید کنندگان از این شهر افزوده می شود.این شهر را می توان بزرگ ترین شهر در قاره اروپا نامید.شهر مسکو همچنین از نظر سیاسی و اجتماعی و اقتصادی نیز شهر مهمی در قاره اروپا محسوب می شود.این شهر تاریخی دارای قدمتی بالا می باشدو پیشینه و فرهنگی غنی دارد.در ادامه با ما همراه باشید تا با این شهر زیبا بیشتر اشنا شوید.

راهنمای سفر به شهر مسکو

راهنمای سفر به شهر مسکو

اگر قرار بر این باشد که از بین مکان‌های تفریحی مسکو فقط یکی را انتخاب و از آن‌جا دیدن کنید بی‌درنگ آنجا ارگ باشکوه کرملین است؛ جایی که با برج‌های چندین ساله، قصرها و کلیساهایش نشانی از روسیه به حساب می‌آید.

در فضای بیرونی ارگ، میدان سرخ و کلیسای سنت باسیل با نقش و نگارهایش خودنمایی می‌کند. آرامگاه لنین، موزه‌ها، تئاتر بلشوی، گالری هنری نیز ازجمله دیگر مکان‌های دیدنی این شهر هستند. بوتیک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ خیابان پتروسکا مکان بسیار مناسبی برای خرید است، بخصوص که پیاده راه آن خیابان، یعنی استلسنیکف، شبی پرهیجان و نورانی را در خاطرات سفر شما ثبت می‌کند.

غذا خوردن نیز یکی دیگر از تفریحات سفر به مسکو است. کافه پوشکین خوراک سنتی مسکو و بهترین پلمنی شهر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای صرف غذاهای سرپایی و لذیذ روسی می‌توان از رستوران‌های زنجیره‌ای استلوایا استفاده کرد. ضمن این که غذاهای قفقازی و اروپای شرقی نیز اینجا پرطرفدار است.

مسکو بیشتر از ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. جاذبه‌های شهری در این‌ جا کم نیست، مانند مراکز خرید بزرگ که در خیابان‌های هیجان‌انگیز و نورانی آن شهر واقع شده است. مقاله راهنمای سفر به مسکو قرار است درباره این شهر زیبا توریستی و جاذبه‌های آن در اختیارتان قرار دهد.

وضعیت آب و هوایی شهر مسکو

براساس طبقه بندی KOPPPEN مسکو دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب است. تابستان‌های این شهر گرم و مرطوب و زمستان‌هایش طولانی و سرد است؛ به طوری که دمای هوا به طور معمول تا ۱۰- درجه سانتیگراد می‌رسد. در بعضی مواقع زمستان‌هایش هوای گرم‌تر هم دارد که درجه هوا تا صفر درجه بالا می‌آید.

بهترین زمان سفر به مسکو

بهترین زمان برای سفر به مسکو با درنظر گرفتن شرایط آب و هوایی آن ‌جا، اوایل ماه ژوئن یا به بیان دیگر اواخر بهار است. در این زمان، مسکو بهترین آب و هوا را برای بازدید از جاذبه‌ها برای گردشگران در اختیار می‌گذارد.

هنگامی که هوا زیاد گرم نشده است، از اوایل ماه مه تا اواسط ماه جولای، می‌توانید برای مسافرتی به یادماندنی به مسکو برنامه خود را بچینید. اگر تمایل دارید تا از زمستان‌های دیدنی و معروف روسیه دیدن کنید، روزهای آخر سال نو بهترین زمان برای این بازدید است.

حمل و نقل عمومی در شهر مسکو

مسکو شهر بزرگ روسیه است که سردترین زمستان‌ها را دارد؛ درنتیجه، هرچند راه رفتن و قدم زدن یک روش ارزان و برای برخی افراد جذاب برای رفت و آمد است، اما گاهی لازم است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید (دقیقا زمانی که سرما در حال ترکاندن استخوان‌های شما است). با این همه، درنظر داشتته باشید که مسکو دارای بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی دنیا است؛ مثل متروی آن شهر که هرچه از زیبایی آن بگیم کم گفته‌ایم. این شانس برای مسافران مترو وجود دارد تا بلیط‌های تک سفره و دو سفره را با مناسب‌ترین قیمت بخرند.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر مسکو

تورهای پیاده‌روی رایگان در مسکو برگزار می‌شود، به طوری که شما می‌توانید با استفاده از آن تور به گشت و گذار در منطقه‌های تاریخی شهر و آشنایی با آن‌ها بپردازید. این تورها به طور روزانه در یک ساعت مشخص، یعنی ساعت ۱۰:۴۵ از میدان Slavyanskaya که نزدیک ایستگاه متروی Kitai-Gorod است شروع می‌شوند. مدت زمان این تورها ۲:۳۰ است که در این زمان می‌توان از چندین جاذبه گردشگری مانند: کلیسای سنت باسیل، کرملین و تئاتر بولشوی دیدن کرد.

یکی دیگر از روش‌های ارزان برای رفت و آمد در شهر مسکو که قیمت مناسبی هم دارد، اتوبوس‌های توریستی مسکو است.

 جاذبه‌های فرهنگی شهر مسکو

کسانی که به مسکو سفر می‌کنند معمولا علاقه دارند از موزه‌ها و گالری‌های جذاب و دیدنی آن‌ جا بازدید کنند. همان‌طور که می‌دانید مسکو موزه‌ها و گالری‌های متنوع و جذابی دارد آنچنان که اگر قصد دارید از آن‌ها لذت ببرید و سفری خوش در خاطراتتان ثبت کنید باید برای هرکدام از آن‌ها به تنهایی وقت بگذارید.

از بین تمام موزه‌ها و گالری‌های این شهر، بعضی از آن‌ها هستند که در زمان مشخصی از هر ماه، یعنی سومین پنجشنبه، هزینه ورودی ندارند؛ مثل موزه‌ دیدنی فضاپیمایی.

کلیسای جامع سنت باسیل

از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این کلیسای دیدنی و زیبا می‌توان به برج‌هایی با آجرهای قرمز گنبدهای پیازی شکل و پیچیده با نمای رنگارنگ اشاره کرد. این کلیسا نیز یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری مسکو است به طوری که گردشگران بسیاری مسکو را با این کلیسا و ظاهر رنگارنگش می‌شناسند.

همانطور در بالا نیز به آن اشاره شد این کلیسا به دستور ایوان مخوف بنا شده است. ساختار کلیسا به گونه‌ای است که از ابتدا هشت کلیسای کوچک داشته و بعدها دو کلیسای دیگر به آن اضافه شد. کلیسای سنت باسیل تا سال ۱۶۰۰ بلندترین بنای مسکو بود.

از سال ۱۹۹۰ سنت باسل، میدان سرخ و کرملین به عنوان میراث‌های جهانی یونسکو شناخته شده‌اند. آمده است که ایوان مخوف به قدری از معماری این کلیسا متاثر شده بود که دستور داده بود چشم‌های معمار آن، یعنی پوستنیک یاکلووف را کور کنند تا او نتواند تا ابد بنایی به آن قشنگی طراحی کند.

کلیسای جامع دورمیشن

این کلیسا در سال ۱۳۲۶ پایه‌ریزی شد و در سال ۱۴۷۰ معمار ایتالیایی به نام Aristotle Fioravanti به سبک رنسانس آن را باز طراحی کرد. این کلیسا قرن‌ها مکان برگزاری مهم‌ترین مراسم‌های مذهبی و رسمی روسیه بوده است؛ مثل تاج گذاری ایوان مخوف در سال ۱۵۴۷ و یا خاکسپاری کشته‌ها و پیروان کلیسای ارتدکس.

حتی پس از اینکه در سال ۱۷۱۳ پایتخت روسیه به سن پترزبورگ انتقال یافت، کلیسا اهمیت خود را از دست نداد. در سال ۱۹۰۰ مراسم‌های مذهبی دوباره در کلیسا برگزار شد اما در سال ۱۹۱۸ کمونیست‌ها آن را بستند. این کلیسا به دلیل داشتن ستون‌های سفید، گنبدهای طلایی و فضای داخلی بسیار زیبا و دیدنی، به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسکو تبدیل شده است. اگر شخصی به تاریخ معماری علاقه داشته باشد در سفر به مسکو نباید بازدید از این کلیسا را تحت هیچ شرایط از دست بدهد.

تالار جذاب نمایش بولشوی

در ادامه مقاله راهنمای سفر به مسکو به یکی از جاذبه‌های منحصربفرد آن میرسیم. تالار نمایش بولشوی، سالنی بزرگ، زیبا و مجلل و مخصوص سالن‌های موسیقی و نمایش تالار مسکو است و از افتخارات فرهنگ و هنر کشور روسیه به شمار میرود. این تالار مشهور جهان خاص هنرهای باله و اپرا است.

باله بولشوی از معتبرترین سازمان‌های ملی باله‌ جهان است که بخشی از بزرگ‌ترین آثار باله‌ کلاسیک و نوکلاسیک در این مکان به وجود آمده است. آن چیزی که باعث محبوبیت این تالار باشکوه شده است، نمایش‌های باله و اپرا است که بخش وسیعی از آثار روسی و خارجی به واسطه آن اجرا شده است.

بهتر است بدانید، در سال ۱۸۷۷ باله‌ دریاچه قو، اثر چایکوفسکی برای اولین بار در این تالار اجرا شده بود. بنای باشکوه این تالار، از معماری کلاسیک روسیه خبر می‌دهد و حدود ۲۳۵ سال است که موسیقی‌های فاخر و رقص کم نظیر باله را در خود زنده نگه داشته است. طراحی سالن تماشاگران، که به شکل یک سازه بزرگ موزیکال و زیبا است کار دست معمار معروف، آلبرت کاووس است.

نگارخانه زیبای ترتیاکوف

زمانی که در سال ۱۸۵۶ پاول ترتیاکوف مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را برای اولین بار به نمایش گذاشت، این گالری شکل گرفت. اکنون این گالری دارای بزرگترین گنجینه با ارزش هنرهای جهان است به طوری که بیشتر از۱۳۰ هزار اثر هنری در این گالری نگهداری می‌شود.

کسانی که به بازدید این گالری می‌روند، برای بازدید کامل از این نگارخانه باید از ۵۲ تالار موزه که هرکدام به دوره زمانی خاصی مربوط می‌شود، عبور کنند. تابلوهای موجود در این گالری نه تنها از دید هنری بلکه از دید اجتماعی هم قابل توجه است. جالب است بدانید که از روی تابلوهای آن‌جا می‌توان به آداب و رسوم زندگی مردم روسیه پی برد.

این نگارخانه زیبا، ابتدا با نمایش و نگهداری شمایل ترسیم شده توسط هنرمندان ناشناس، شکل گرفته بود. آثار هنری که به اوایل قرن بیستم به بعد مربوط می‌شود در یک گالری جدید به نام نیوترتیاکوف، که در حوالی همین گالری است، نگهداری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.