جاذبه های گردشگری روسیه

جاذبه های گردشگری روسیه مورد توجه افرادی است که به این کشور سفر می کنند. روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام سمالی و نیز با دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک مرز آب دارد. پایتخت روسیه شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور است و بزرگترین شهر اروپا است. رئیس جمهور فعلی آن ولادمیر پوتین و زبان رسمی مردم کشور، روسی است. روسیه تولید انبوه انرژی حاصل از نفت و گاز طبیعی دارد. آب و هوای روسیه را می توان یک اقلیم تحت تاثیر قاره ای با تابستان های گرم تا داغ خشک و زمستان های بسیار سرد با درجه حرارت 30- درجه سانتیگراد و پایین تر و گاهی اوقات با بارش برف سنگین توصیف کرد. بهترین شرایط آب و هوایی را سواحل بالتیک دارد که بسیاری برای تعطیلات تابستانی این منطقه را انتخاب می کنند. بیشتر گردشگران ترجیح می دهند در ماه های گرم تابستان، ژوئن، جولای و اوت به این کشور سفر کنند.

برخی از جاذبه های گردشگری روسیه:

مسکو از آن شهرهایی است که تنوع جمعیتی و غنای فرهنگیش کم نظیر است. از جاذبه های گردشگری روسیه در زیر آمده است:

  • کرملین

کرملین نه تنها نمادمسکو، بلکه نماد کل کشور است. از اینجا، تزارهای خودکامه، دیکتاتورهای کمونیست و روسای جمهور فعلیف بهترین و بدترین ها را برای روسیه انجام داده اند. کرملین با دیوارهای بلند به طول 2.25 کیلومتر محصور شده است و از شرق دیوار به میدان سرخ مشرف است. منطقه سوفیسکایا در آن سوی رود مسکو بهترین چشم انداز را به کرملین دارد.

  • موزه هنرهای زیبای پوشکین

بزرگترین موزه هنرهای خارجی در مسکو می باشد که به سه شاخه تقسیم شده و شامل مجموعه وسیعی از آثار اروپایی نظیر شاهکار تمدن های باستانی، رنسانس ایتالیایی و عصر طلایی هلندی می باشد.

  • دیر و گورستان نودویچی

نام گورستانی تاریخی و بسیار مشهور است که در نزدیکی صومعه نودیچی در مرکز شهر مسکو قرار دارد. در اینجا شما می توانید مقبره های بولگاکوف، چخوف،گوگول، میااکوفسکی، پروکوفیف، استانیسلاوسکی و آیزنشتاین را در میان بسیاری از شخصیت های برجسته فرهنگی روسی و شوروی پیدا کنید.

  • کلیسای جامع سنت باسیل

در انتهای جنوبی میدان سرخ نماد روسیه، کلیسای جامع سنت باسیل قرار دارد: این ترکیب دیوانه کننده از رنگ ها، طرح ها و اشکال، اوج سبک است که منحصر به معماری روسیه می باشد. کلیسای جامع تماشایی باسیل به دستور ایوان مخوف در قرن شانزدهم و برای ارج نهادن پیروزی ارتش ساخته شد. کلیسای سنت باسیل برای گرامیداشت تسخیر دژ تاتار “کازان” در سال 1552 ساخته شد. این بنا که ساخت آن از سال 1555 تا 1561 طول کشید معروفترین نمای میدان سرخ مسکو است.

  • پارک گورکی

پارک گورکی، یا همان پارک فرهنگ که هم فضای سبز دارد و هم سرگرمی های مدرن، بهترین جا برای فرار از هیاهوی مسکو است؛ پارکی در طول رود مسکو که رستوران ها و کافه های زیادی را هم می توان در آن پیدا کرد. در اینجا امکان کرایه دوچرخه و  یا قایق وجود دارد.

  • گالری ترتیاکف

اگر تنها خواهان بازدید از یک موزه در مسکو هستید، گالری ترتیاکف را امتحان کنید. برخلاف موزه پوشکین که در آن مجموعه ای از آثار هنری تمام دنیا را نمایش می دهند، اینجا میزبان آثار کلاسیک هنری روسی هاست و بازدید از آن راه خوبی برای آشنایی با فرهنگ و هنر روس هاست.

  • میدان سرخ

درست بیرون دیوار شمال شرقی کرملین، میدان سرخ، این محوطه سنگ فرش 400 در 150 متر،کانون جغرافیایی تاریخ روسیه قرار دارد که به خصوص در شب بی نظیر است.

  • کلیسای جامع مسیح منجی

کلیسای جامع مسیح منجی، بلندترین کلیسای ارتدوکس جهان است و بین سال های 1839 تا 1883 به شکرانه پیروزی روسیه بر ناپلئون ساخته شده است. استالین در سال 1931 دستور داد که این کلیسا را ویران کنند، چرا که می خواست کاخی عظیم به بلندای 400 متر را به جای کلیسا بسازد و مجسمه لنین را هم نصب کند. اما طرح استالین، به دلیل مشکلات مهندسی و بافت زمین، هرگز عملی نشد. پس از فروپاشی شوروی، کلیسای جامع مسیح منجی را ظرف 2 سال بازسازی کردند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.