اقامت در کشور عمان

اقامت در کشور عمان

امروزه ما شاهد بسیاری از افراد هستیم که علاقه مند به اقامت در کشور های خارجی هستند و روزبه روز بر تعداد انها افزوده می شود و بسیاری از انها در این فکر هستند تا بایک سرمایه گذاری در کشور های خارجی یا پیدا کردن کار  در این کشور ها ،بتوانند موقعیت مطلوبی کسب کنند و درامد خوبی داشته باشند.اخذ اقامت عمان یکی دیگر از گزینه‌هایی است که امروزه نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. اما مهاجرت به عمان چقدر می‌تواند برای ایرانیان امکانپذیر باشد؟ در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

اقامت در کشور عمان

عمان کشوری در خلیج فارس و دریای عمان است که برخلاف سایر کشورهای عربی که روند خصمانه‌ای را نسبت به ایران پیش گرفته‌اند، روابط بسیار خوب، نزدیک و گرمی با ایرانیان دارندو این را می‌توان به هنگام معاشرت با مردمان این کشور به خوبی درک کرد. آن‌ها به ایرانیان به دید یک دوست و صمیمی نگاه می‌کنند.

ثبت شرکت در کشور عمان

ثبت شرکت در عمان یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به عمان می‌باشد و از شخص صاحب شرکت از مزایای بسیاری مانند افتتاح حساب بین‌المللی تا اخذ اقامت عمان برخوردار است اما به شرطی که شرکت فعالیت مستمر داشته باشد.

برای ثبت شرکت در عمان باید حداقل ۷۰% مالکیت شرکت برای طرف ایرانی و ۳۰% مابقی برای یک شخص عمانی باشد. دلیل این کار نیز قوانین سختگیرانه‌ای است که این کشور برای رشد اقتصادی و معیشتی مردم در نظر گرفته است. اما معمولا قراردادی بین طرف ایرانی و عمانی منعقد می‌گردد که شخص عمانی حق دخالت، مدیریت یا سود در شرکت را نخواهد داشت و تنها مبلغ جزئی از وی دریافت می‌کند.

اما متقاضیان می‌توانند با ثبت و فعالیت شرکت در مناطق آزاد عمان از شرایط ویژه‌ای برخوردار شوند. در اینصورت مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکت برای شما خواهد بود و نیازی به حضور یک فرد عمانی نخواهد بود. اما برای ثبت شرکت در این مناطق باید برنامه جامع، دقیق و قوی را ارائه دهید که بتوانید ثبت شرکت در عمان و آن هم در مناطق آزاد را انجام دهید.

از جلمه مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان می‌توان به اعطای ۱۵۰۰ متر زمین از طرف دولت، اقامت ممتاز عمان برای ۳ نفر، گواهی نامه رانندگی عمانی، کارت هویت و امکان تردد نامحدود به کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد.

کار در کشور عمان

کار در عمان نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که امکان اقامت در عمان را به شما می‌دهد اما کاریابی در عمان چندان کار ساده‌ای نیست.

بیش از یک چهارم افرادی که در عمان زندگی می‌کنند جمعیت خارجی هستند که در این کشور کار می‌کنند. این رقم در گذشته بسیار بیشتر بوده و زمانی که دولت این کشور سیاست عمانی سازی را اجرا کرده است مهاجران کمتری در این کشور ماندند.

عمان کشوری است که به نیروی متخصص و ماهر بسیار نیاز دارد و اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید شانس کار و اخذ اقامت عمان را خواهید داشت. این کشور حتی برای کارگران ساده خارجی هم حساب کرده و اگر در این شهر چرخی بزنید افراد هندی یا فیلیپینی بسیار خواهید دید. عمانی‌ها حتی به نیازهای کارگران نیز فکر می‌کنند و سعی دارند تا شرایط خوبی را برای آنان فراهم کنند.

یکی از مهمترین شرایطی که فرد متقاضی کار در عمان باید داشته باشد، دانستن زبان عربی است. دانستن زبان باعث می‌شود ارتباط بهتری با همکاران و کارفرما داشته باشید، به همین دلیل این مورد از شروط اولیه کار در عمان شمرده می‌شود.

ساعت کاری در عمان معمولا بین ۴۰ تا ۴۸ ساعت است که این میزان با توجه به نوع کار تغییرپذیر است. کار در عمان معمولا از ساعت ۸:۳۰ شروع شده و تا ۱۸ ادامه پیدا می‌کند. البته روزهای پنجشنبه و جمعه در عمان تعطیل رسمی می‌باشد.

کار کردن با ویزای توریستی در عمان جرم محسوب می‌شود و هیچ کارفرمایی تمایلی به انجام چنین کاری ندارد. بنابراین برای کار در عمان پیش از هرکاری باید به دنبال یک شغل در این کشور باشید که این امکان از طریق سایت‌های کاریابی عمانی قابل اجراست.

پروسه اخذ ویزای کاری عمان نیز بدون هزینه توسط کارفرمای عمانی انجام می‌پذیرد. آن‌ها بسیار شرایط کارمندان خود را در نظر می‌گیرند و حتی به عنوان یک حامی مالی برای تامین هزینه‌های حمل و نقل و یا حتی تحصیل نیز شناخته می‌شوند.

پناهندگی در کشور عمان

اصلا و ابدا به چنین چیزی فکر نکنید! عمان به هیچ‌کسی و تحت هیچ شرایطی پناهندگی به کسی نمی‌دهد و اگر کسی درخواست پناهندگی دهد ابتدا بازداشت می‌شود و به سرعت از این کشور اخراج خواهد شد.

در نهایت باید بدانید که منظور از اقامت عمان اعطای شهروندی یا پاسپورت عمانی نیست، چراکه این کشور مانند سایر کشورهای عربی به افراد خارجی تابعیت یا پاسپورت نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.