گردش در شهر لوسرن در سوئیس

گردش در شهر لوسرن در سوئیس

شهر لوسرن در سوئیس دارای همه فاکتورهای عالی گردشگری است. نمای آبی تماشایی در مقابل کوه ها-کلیساهای تاریخی –فروشگاه های جالب و سرسبزی های بی شمار برخی فستیوال های سالانه ممتاز موسیقی و تردد کشتی های بخار.

لوسرن در فاصله ۵۰ کیلومتری زوریخ قرار دارد و برای رسیدن به آنجا با قطار، مسیری زیبا و دلربا را خواهید دید که رنگ سبز هرگز از جلو چشم‌تان محو نخواهد شد. جایی است که مقصد سفر خود سوئیسی‌ها نیز است. شهر لوسرن در شمال دریاچه‌ای به همین نام در کشور سوئیس قرار دارد، جایی که رودخانه «ریوس» از آن نشات می‌گیرد.

شهر لوسرن با قسمت مرکزی قرون وسطایی، ساختمان‌های تاریخی زیبا و فضاهای دلنشین، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور سوئیس مبدل شده است. بسیاری از بازدید‌کنندگان برای دیدن اجرای باشکوه ارکسترها و تک‌نوازان در جشنواره‌های موسیقی تابستانی و دیگر جشنواره‌ها و حتی بازدید از بند‌های موسیقی مختلف به این شهر سفر می‌کنند.

شهر لوسرن (Lucern)

گردش در شهر لوسرن در سوئیس

شهر لوسرن در انتهای شمالی دریاچه لوسرن قرار گرفته است و  همین جذابیت شهر را دوچندان كرده‌ است. لوسرن با حفظ هسته اصلی قدیم خود، ساختمان‌های تاریخی و طبیعت زیبا به یکی از شهرهای محبوب سوئیس تبدیل شده است. لوسرن یا لوتزرن، از شهرهای مهم سوئیس و مرکز کانتون لوسرن است. این شهر حدود 77500 نفر سکنه دارد و جمعیت مجموعه شهری آن، به حدود 205500 نفر می رسد. این شهر دارای محوطه ای در کانتون نیدوالد در دامنه بورگن اشتوک نیز هست. این شهر در حاشیه دریاچه چهارکانتون از یک سو و رود رویس در کوهپایه آلپ سوئیس از سوی دیگر قرار دارد.

بسیاری برای شرکت در جشنواره‌های موسیقی راهی این شهر می‌شوند و بسیاری دیگر نیز به دنبال جاذبه‌های تاریخی آن هستند. به هر حال سلیقه شما هر چه ‌ باشد لوسرن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.لوسرن آثار تاریخی بسیاری برای کاوش دارد، کافی است در شهر قدیمی قدم بزنید تا احساس کنید که سوار ماشین زمان شده‌اید و به اروپای قرون وسطا سفر کرده‌اید. همچنین لوسرن موزه‌های بسیاری برای کاوش دارد. شما می‌توانید با توجه به علاقه‌تان به هنر، طبیعت ‌ یا تاریخ سری به آن ها بزنید.

تاریخچه شهر لوسرن در سوئیس

هزار سال پیش لوسرن یک روستای ماهیگیری ساده بود که صومعه بندیکت در آن بنا شد. تحت تسلط صومعه  قدرتمند آلزاس در مورباخ این شهر به شهر بازرگان بدل شد و اهمیت آن با افتتاح مسیر زیارتی سنت گوته هارد روزافزون گردید. شهروندان لوسرن از آزادی نسبی شان تا سال 1291 که هایزبرگ ها شهر را در دست گرفتند لذت می بردند. برای خلاصی از تسلط آن ها لوسرن در 1332 به کونفدراسیون نوظهور سوئیس پیوست. پس از پیروزی همپیمانان در جنگ سمپاش در سال 1386 لوسرن استقلال یافت و از دوران شکوفایی اش بهره مند شد. سنگرهای کاتولیک ها در مقابل اصلاحات به مقابله پرداختند. در قرن 18 میلادی لوسرن بزرگترین شهر کشور و نیز مرکز سوئیس کاتولیک به شمار می رفت در حالی که استان های کاتولیک از کنفدراسیون کناره گیری کردند. لوسرن در متن شورش ها قرار داشت. پس از مصالحه هتل های بزرگی در امتداد دریاچه ساخته شدند. در 1870 سزار رنیز افسانه ای هتل بزرگ ملی را افتتاح کرد. الکساندر دوماس لوسرن را به عنوان مرواریدی در زیباترین صدف جهان تعبیر می کرد.

شهر لوسرن پس از باز شدن معبر «سنت گوتارد» در میان رشته کوه‌های آلپ در قرن 13 میلادی، به یک شهر مهم تجاری تبدیل شد. لوسرن Lucerne به باور عده ای، زیباترین شهر سوئیس است و با داشتن دریاچه ها، تپه های سفیدپوش، پل ها، کلیسا و قلعه های خود، تصویری آشنا از سوئیس را پیش چشم ما قرار می دهد، تصویری که ممکن است روی جلد بک بسته ی شکلات دیده باشیم. این شهر در ساحل دریاچه Four Cantons در مرکز سوئیس قرار گرفته که در واقع مهد کنفدراسیون سوئیس به شمار می رود. در اوقات مختلف سال گردشگران زیادی از این شهر بازدید می کنند و با هر بار چرخاندن دوربین زیبایی های بی شمار و بی نظیر این شهر را شکار می کنند.

شهر لوسرن یکی از مقاصد گردشگری

گردش در شهر لوسرن در سوئیس

لوسرن یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری است و زیبایی های طبیعی متعددی آن را در بر گرفته اند. این شهر در تمام طول سال دارای پس زمینه برفی است بدین معنا که در تمام فصول سال، برف بالای کوهستان های آلپ را مزین می کند. شهر لوسرن مسلما مکانی آرامش بخش و پر از زیبایی های خیره کننده بوده و مناسب اوقاتی است که می خواهید از تمام مشکلات خود فرار کنید.  زیبایی این شهر با دریاچه 38 کیلومتر مربعی آن تکمیل شده، دریاچه ای که با دریاچه ی Uri یکپارچه می گردد. این شهر مکانی ایده آل برای سفرهای یکروزه است.

لوسرن كه دروازه ورودی به مرکز سوئیس است، با چشم‌انداز کوهستانی و دریاچه زیبایش مانند یک نگین در سراسر این کشور می‌درخشد. جاذبه‌های بسیار طبیعی، مغازه‌های ساعت فروشی، معماری ممتاز و تاریخ و فرهنگ این شهر باعث شده سالانه گردشگران بسیاری به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای گذراندن تعطیلات خود به لوسرن سفر کنند. خانه‌های تاریخی آراسته‌ شده با نقاشی‌های دیواری در میدان مرکزی شهر که عبور اتومبیل در آن ممنوع است، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

لوسرن همه چیز را برای گردشگرها در خود فراهم کرده است؛ هتل‌های لوکس، رستوران‌های با کیفیت، موزه‌های غنی و حمل و نقل در دسترس این شهر را به یک مقصد آسان اما لذت‌بخش برای گردش تبدیل کرده است. لوسرن یک شهر فرهنگی است و شهرت بسیاری  در موسیقی دارد و هنرمندان بسیاری را به دنیای ادبیات و موسیقی هدیه کرده است. علاوه بر این لوسرن هر سال میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای هنری بسیاری است که شهر را به جنب و جوش وا می‌دارد. برای سفر به این شهر افسانه‌ای با تابستان‌های رنگارنگ و خزان طلایی نباید به دل‌تان شک راه بدهید.

مسافران می توانند در شور و شعف زیبایی های کلاسیک و آرامش زندگی در این شهر اروپایی غرق شوند. از طرفی دیگر، لوسرن همچنین تلاش می کند زیبایی هایی شهر را در کنار مناظر قدیمی آن به نمایش بگذارد و بدین ترتیب شهر قادر خواهد بود که تمام ویژگی های جامعه ی مدرن را در کنار اشیا و ساختمان ها فارغ از زمان ساختشان به رخ بکشد.

شهر لوسرن چگونه است؟

گردش در شهر لوسرن در سوئیس

شهر، کوهستان و دریاچه هر سه در کنار هم، لوسرن را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای سوئیس تبدیل کرده است ـ شهری کوچک و دیدنی که در قلب کشور سوئیس جای گرفته است.

شهر قدیمی لوسرن (Lucerne) در بخش مرکزی و آلمانی زبان سوئیس قرار گرفته است. لوسرن به خوبی دارای تمام خصوصیاتی است که از کشور سوئیس در ذهن داریم ـ از یک طرف، در حاشیه‌ی صخره‌ای شکل دریاچه‌ای زیبا و از طرفی دیگر در جوار کوهپایه‌های آلپ قرار گرفته است. از هر سوی شهر که سر به آسمان ببرید، قله‌های باشکوه پوشیده از برف با سراشیبی‌های دیدنی آلپ را خواهید دید. خیابان‌های باصفای شهر ـ یکی دیگر از ویژگی‌های سوئیس ـ پر از خانه‌های تزئین شده و کلیساهای باستانی است.

نام لوسرن به معنای درخشنده است و ریشه در افسانه‌ای قدیمی دارد. از زمان امپراتوری روم، مردمانی در این ناحیه زندگی می‌کرده‌اند، اما اطلاعات چندانی در خصوص ساکنان آن دوره در دست نیست. طبق یکی از افسانه‌های قدیمی، یک شب فرشته‌ای فانوس به دست از آسمان به زمین می‌آید و مکانی مناسب برای ساخت یک کلیسا را به مردم نشان می‌دهد. بعدها، همان کلیسا مرکز شهر امروزی می‌شود. گویا این اتفاق در قرن هشتم میلادی رخ داده است، اما احتمالا این تاریخ مربوط به ساخت اولین کلیسای نزدیک به دریاچه لوسرن است.

یکی از وقایع مهمی که در پیشرفت شهر نقش داشته، در سال ۱۲۲۰ میلادی به وقوع پیوسته است؛ یعنی افتتاح یکی از مهم ترین راه های ارتباطی آلپ سوئیس، حدودا در همان زمانی که دیواری برای محافظت از شهر و چندین برج ساخته شد.

لوسرن قرن چهاردهم، به همراه سه منطقه‌ی دیگر (Uri, Schwyz and Unterwalden)، اتحادیه سوئیس را تشکیل می‌دادند که تبدیل به نوعی ایالت ـ شهر شد. در اواسط قرن ۱۹، شهر لوسرن نفوذ سیاسی خود را از دست می‌دهد. با این‌ وجود، بعدها به خاطر پیشرفت صنعت گردشگری، لوسرن به یکی از مهمترین مراکز فرهنگی سوئیس تبدیل می‌شود.

بخش‌هایی قدیمی لوسرن در دو طرف حاشیه‌ی رود رئوس قرار دارند و در قسمت جنوبی شهر یک مثلث تشکیل می‌دهند که کلینشدت (Kleinstadt) نام دارد. سال‌ها قبل، این ناحیه کاملا در میان دیوارهای محافظتی شهر قرار داشته است. از جذاب‌ترین دیدنی‌های این بخش از شهر می‌توان به ساختمان کلیسا جسیوتنکیش (Jesuitenkirche) که به عنوان اولین کلیسا سوئیس به سبک معماری باروک شناخته می‌شود و کاخ غیتشر (Ritterscher) که در سال ۱۵۵۷ ساخته شده است، اشاره کرد.

قسمت قدیمی شهر لوسرن

 شهر قدیمی لوسرن، در پهنای ساحل راست رودخانه «ریوس»، هنوز هم مآمن بسیاری از خانه‌های شهرنشینان قدیمی و فواره‌های بسیاری است. دارای خانه‌های قدیمی و چهارگوش است. برخی از ساختمان‌های چوبی واقع در خیابان‌های سنگفرش قسمت «قدیمی شهر»، با رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی شده‌ و فضایی افسانه‌ای به این شهر بخشیده‌اند. در این منطقه بنای «التس راتوس» (Altes Rathaus)، سالن اصلی شهر قدیمی با سبک معماری رنسانس ایتالیایی در حدود سال‌های 1606 تا 1606 میلادی ساخته شده و در مجاورت آن، یک برج با قدمتی از حدود قرن 14 میلادی قرار دارد. در غرب آن می‌توانید تصاویری متعلق به «وین مارک» و همچنین چشمه‌ی زیبای «لیت گوتیک» (Late Gothic) را ببینید. در «کاپل پلاتز»، قدیمی‌ترین کلیسای شهر، یعنی کلیسای «سنت پیتر» نیز دیدنی‌های فراوان برای ارائه دارد، کلیسایی که در سال 1178 میلادی ساخته شد اما در قرن 18 میلادی به شکل کنونی خود بازسازی شده است. قسمت قدیمی شهر شما را برای برای قدم زدن‌های طولانی دعوت خواهد کرد. هر گوشه شهر مانند موزه‌ای است که ارزش کاوش دارد. بخش دیگر شهر قدیمی که در حاشیه شمالی لوسرن امروزی قرار گرفته جذابیت کمتری ندارد و بخش‌های باستانی‌اش همچنان به خوبی حفظ شده‌اند. در این ناحیه کلیسایی کوچک مربوط به قرن ۱۸ و کمی دورتر از تالار شهر، بازار سابق مربوط به قرون وسطی قرار دارد. میدان واینمارکت (Weinmarkt) هم که محل برگزاری مراسم‌های مذهبی مختلف در قرون وسطی بوده در این ناحیه است.

موزه روسنگارت (Sammlung Rosengart)

اگر شما به سبک هنری «پست امپرسیونیست» علاقه‌مند هستید، بازدید از « موزه هنر نوین» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از برترین آثار موجود در این موزه می‌توان به آثار هنرمندانی از جمله «پل کله» و «پابلو پیکاسو» اشاره نمود. این موزه دربردارنده مجموعه آثار بزرگی از 20 هنرمند منصوب به قرون 19 و 20 میلادی است که در میان تمام آن‌ها آثار «سزان»، «مونه»، «شاگال»، «براک»، «کاندینسکی»، «لژه»، «ماتیس» و «میرو» زبانزد هستند. 125 طراحی و نقاشی از «پل کله» در این موزه قرار دارد، به صورتی که پیشرفت سبک و روش وی به‌خوبی قابل ملاحظه است. این مجموعه شامل آثاری از «پیکاسو» (که عمدتاً پس از سال 1938 میلادی طرح زده شده‌اند) نیز هست. «آنجلا روسنگارت» که بنیان‌گذار این موزه به حساب می‌آید؛ خانه‌ی پدری خود را به موزه تبدیل کرده است.

موزه حمل و نقل سوئیس (Swiss Transport)

این مجموعه‌ی بزرگ در سالن‌های نمایش و نمایشگاه‌های رو باز، تمام اشکال ممکنه از حمل و نقل و همچنین ارتباطات و گردشگری را در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته است. در این موزه از مدل‌های راه‌آهن و لوکوموتیو گرفته تا نمونه‌های واقعی انواع کشتی، هواپیما، موشک و خودرو قرار دارند؛ مطمئنا بازدید از این موزه بسیار مهیج خواهد بود. تمامی مراحل ساخت تونل راه‌آهن «سنت گوتارد» نیز در این موزه ارائه شده است. موزه حمل و نقل سوئیس دارای بزرگ‌ترین صفحه نمایش در کل کشور سوئیس بوده و افلاک نمای 150 پروژکتوری آن، از دیگر دیدنی‌های این موزه جالب به حساب می‌آید.

کلیسای یسوعیون (Jesuit Church)

اولین کلیسای بزرگ سوئیس با سبک معماری «باروک» برای یسعویون، مستقیماً در پهنه سمت چپ رود «ریوس» و در بین سال‌های 1666 و 1677 میلادی ساخته شد. فضای داخلی این کلیسا در سال 1750 میلادی به سبک «روکوکو» به روز رسانی شد؛ در این راستا سقف کلیسا نیز به‌صورت برجسته و پر رنگ و لعاب نقاشی و محراب کلیسا با سنگ‌های مرمر مصنوعی زیبایی امروزی خود را به دست آورد که هر بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌کند. اگر قصد رفتن به این کلیسا را دارید بهتر است زمان‌ خود را با برنامه اجرای کنسرت باشکوه کلیسا هماهنگ کنید.

بنای یادبود شیر (Lion Monument)

در کنار بناهای تاریخی شهر، یک شاهکار هنری قرار گرفته که در لیست بهترین مجسمه‌های دنیا قرار دارد؛ شیر در حال مرگ، مجسمه‌ای که از دل سنگ سر بر آورده و در سال ۱۷۹۲ ساخته شده است. مارک تواین درباره این مجسمه گفته: «غم‌انگیزترین و تکان‌دهنده‌ترین اثر سنگی دنیا». در شمال «لون پلاتز»، بنای یادبود شیر، مجسمه‌ای بزرگ از یک شیر در حال مرگ از جنس سنگ وجود دارد. این مجسمه توسط «توروالدسن» (Thorwaldsen) در سال 1820 میلادی طراحی شده است. این اثر تاریخی یادآور مرگ 26 افسر و بیش از 700 سرباز از سپاه کشور سوئیس، در حال حفاظت از «لویی شانزدهم» طی حمله به «تویلری» طی انقلاب فرانسه در سال 1792 میلادی است. . این حادثه مربوط به دفاع از لویی شانزدهم در زمان انقلاب فرانسه در سال 1792 است. این اثر تاریخی در یکی از زیباترین مناطق لوسرن قرار گرفته است. این اثر تاریخی خاص، یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین بناهای واقع در شهر لوسرن است، اما تنها تعداد انگشت شماری از گردشگران از دیگر بنای یادبود جنگ در «لون پلاتز» به نام «بورباکی پانورما» (Bourbaki Panorama) اطلاع دارند. در این بنا 11 هزار متر‌مربع نقاشی به شکل یک دایره چیده شده‌ است. قدمت این نقاشی‌های رئالیسم به سال 1879 میلادی باز می‌گردد و تداعی‌گر عقب نشینی ارتش فرانسه شرقی از جبهه جنگ با سوئیس در سال 1871 میلادی در طول جنگ فرانسه و پروس است. در این نقاشی‌ها، چهره‌ها و اشیاء بسیار واقعی طرح زده شده‌اند، به صورتی که نقاشی را تبدیل به یک صحنه سه‌بعدی می‌کنند

دیوارهای شهر (Town Walls)

در حاشیه شمالی شهر قدیمی لوسرن، یک دیوار با قدمتی بین سال‌های 1350 تا 1408 میلادی وجود دارد که به دیوار شهر معروف است. همراه با 9 برج در سبک‎‌های مختلف ساخته شده است. بخش مربوط به سال‌های 1386 میلادی، هنوز هم تقریباً دست نخورده و بکر باقی مانده است. این بنا شامل 9 برج در سبک‌های مختلف معماری است که از بالای چهار برج اصلی آن به نام‌های «زیت»، «اشمیر»، «واچ» و «مانلی» کل منظره‌ی شهر، دریاچه و چشم انداز اطراف آن را می‌توانید مشاهده کنید. قدیمی‌ترین برج ساعت در سوئیس (برج زیت) در سال 1535 میلادی ساخته شده است که دقیقاً یک دقیقه قبل از تمام ساعت‌های شهرستان‌های دیگر زنگ خود را به صدا در می‌آورد. مکانیسم کار این ساعت از داخل برج به وضوح قابل مشاهده است.

باغ یخچال (Glacier Garden)

باغ  یخی یک اثر قابل توجه بازمانده از عصر یخبندان است که به واسطه جدا شدن یخچال‌های طبیعی و ذوب شدن توده‌های یخی اشکال جالبی در تخته سنگ‌ها ایجاد شده است. نمایشگاهی در این باغ وجود دارد که چگونگی تغییرات آب و هوایی را در این نقطه از زمین ترسیم می‌کند. در این نمایشگاه همچنین می‌توانید نمونه‌های سنگی و بازمانده‌های حیواناتی را که در کوه‌های آلپ پیدا شده از نزدیک ببینید. اثر قابل توجهی در توصیف «عصر یخبندان» است و شامل یخچال‌های طبیعی، تخته سنگ‌های نامنظم، یخ‌های عقب نشینی کرده و 32 چاه موجود در پایین آبشارهای حاصل از ذوب شدن توده‌های یخی می‌باشد. نحوه شکل گیری برخی یخچال‌های بزرگ‌تر به‌واسطه یک مدل نمایش داده شده و همچنین چگونگی تأثیر تغییرات آب و هوایی بر زمین نشان داده می‌شود. در موزه، نقش‌های برجسته متفاوتی از جمله گروه‌های حیوانات آلپ، نمونه سنگ‌ها و … وجود دارد. این موزه نه برای همه، اما برای کودکان بسیار سرگرم کننده است؛ بالأخص دخمه پرپیچ و خم و پر از آینه‌ی آن.

هافکریش (Hofkirche)

در مجاورت صومعه «بندیکت»، برج‌های دوقلوی کلیسای «هافکریش» قرار دارند که قدمتشان به حدود سال‌های 1634-1639 میلادی می‌رسد. این بنا در بین‌سال‌های 1634-1639 میلادی مورد بازسازی قرار گرفت، منتها برج دیگر کلیسا (مربوط به سال 1525 میلادی) عیناً نگاه داشته شد. این کلیسا، به‌عنوان مهم‌ترین کلیسای منصوب به دوره رنسانس در سوئیس شناخته می‌شود. در برج شمالی، یک مجسمه «لیت گوتیک» وجود دارد که نماد «عذاب» است و در داخل بنا، حکاکی‌هایی با قدمتی از سال 1639 میلادی خود نمایی می‌کنند. در اطراف کلیسا مقبره اعضای خانواده‌های قدیمی شهر «لوسرن» قرار دارد. اگر چه فضای داخلی کلیسا نسبتاً ساده است، اما به دلیل محراب طلایی به سبک «باروک» خود شهرت فراوان دارد. لازم به ذکر است، هرساله تابستان، برنامه معروف «رسیتال» در این کلیسا برگزار می‌شود.

چگونه به شهر لوسرن در سوئیس برویم؟

کشور سوئیس جزو کشورهای عضو پیمان اروپاست، بنابراین برای سفر به این کشور به ویزای شینگن نیاز دارید. برای گرفتن ویزای سوئیس باید با همراه داشتن مدارکی از قبیل اصل گذرنامه معتبر با 6 ماه اعتبار از تاریخ حرکت تور (امضا شده)، فتوکپی از صفحات 3– 1گذرنامه، تکمیل فرم مشخصات فردی، دو قطعه عکس 4×6 رنگی با زمینه سفید، فتوکپی از کلیه صفحات شناسنامه، ترجمه انگلیسی گواهی اشتغال به کار به همراه فهرست بیمه تامین اجتماعی، روزنامه رسمی، پروانه کسب اتحادیه، گواهی اشتغال به تحصیل، گواهی بازنشستگی و… ( توسط دارالترجمه)،برای افراد محصل؛ ترجمه انگلیسی گواهی اشتغال به تحصیل و پرینت انگلیسی حساب جاری بانکی سه ماهه گذشته خود را با مهر و امضا  (توسط بانک) به سفارتخانه سوئیس در خیابان فرشته تحویل دهید. برای سفر به شهر لوسرن می‌توانید از خطوط هوایی لوفت هانزا، ترکیش، قطر ایرویز یا کی ال ام استفاده کنید.

تقویم سفر به شهر لوسرن

لوسرن شهری است که در تمام طول سال می‌توان از جاذبه‌های آن دیدن کرد‌ اما اگر بدانید که برای چه مقصودی راهی این شهر شده‌اید، بهتر می‌توانید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. خرداد تا شهریور آب و هوای شهر دلپذیر است و همین باعث هجوم گردشگران به لوسرن می‌شود. نزدیکی لوسرن به رشته کوه‌های آلپ باعث شده این شهر حتی در تابستان هم سرد باشد. مهرماه تا اردیبهشت از تعداد گردشگران شهر کاسته می‌شود و این به معنای ارزان شدن نرخ اتاق‌ها و خدمات گردشگری است. آبان تا فروردین فصل اسکی در لوسرن است و علاقه‌مندان به این ورزش را از سراسر دنیا به این شهر می‌کشاند. بهمن و اسفند در لوسرن کارناوالی برپاست که گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌کند.

گردش در شهر لوسرن

گردش در شهر لوسرن در سوئیس

برای گردش در شهر لوسرن پیشنهاد ما استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. با این روش با کمترین زمان ممکن به مقصد خود می‌رسید و امنیت و آسایش‌تان تامین است. شبکه حمل و نقل عمومی در لوسرن گسترده است و شامل اتوبوس و قطارهای محلی می‌شود. مناطق لوسرن بر اساس یک شبکه دسته‌بندی شده‌اند. بنابراین سامانه خرید بلیت نسبتا آسان است. در واقع در این شهر برای سفرتان بلیت نمی‌خرید. بلکه برای مقصدتان بلیت تهیه می‌کنید. کودکان زیر 6 سال نیازی به تهیه بلیت برای سفرهای درون شهری ندارند. ساعت کار وسایل نقلیه عمومی در این شهر از 5 صبح تا 12:30 بامداد است. زمان‌بندی قطارهای سوئیس افسانه‌ای است. در حقیقت به قدری این قطارها دقیق  و به موقع حرکت می‌کنند که شما می‌توانید ساعت مچی‌تان را بر اساس حرکت قطارها تنظیم کنید! تاکسی‌های این شهر از آنجایی که گران هستند برای گردشگران چندان قابل استفاده نیستند. دوچرخه هم گزینه محبوب دیگری برای گردش در شهر است.

لوسرن شهر جشنواره‌ها

لوسرن به شهر جشنواره‌ها و جاذبه‌ها معروف است. هر زمانی از سال که به این شهر سفر کنید برنامه موسیقایی یا فرهنگی خاصی در شهر برپاست که مورد استقبال مردم شهر و گردشگران قرار می‌گیرد. موسیقی در لوسرن ریشه عمیقی دارد و انواع جشنواره‌های موسیقی در این شهر با شور و شوق وصف‌ناپذیری برگزار می‌شود؛ موسیقی کلاسیک، بلوز و جاز هر کدام جشنواره‌های معتبری در این شهر دارند. در جشنواره پیانو نوازندگان چیره‌دستی از سراسر جهان راهی لوسرن می‌شوند تا در ماه نوامبر هنر خود را به رخ دیگران بكشند. همزمان با برپایی جشنواره پیانو، کافه‌ها و رستوران‌های شهر هم یکصدا پیانو می‌نوازند تا لذت موسیقایی تکمیل شود.  سالن کنسرت اصلی لوسرن کی کی ال نام دارد که به واسطه برگزاری ارکسترهای معروف شهرت جهانی پیدا کرده است.  تئاتر هم یکی دیگر از هنرهای محبوب مردم این شهر است. جشنواره اصلی شهر  همنام خود شهر  است؛ جشنواره‌ای که هر ساله تابستان‌ها برگزار می‌شود. جشنواره لوسرن برای اولین بار در سال 1938 آغاز به کار کرد و هنوز هم با استقبال زیادی روبه‌رو است. بخش ارکستر این جشنواره از همان ابتدا بخش اصلی بوده است. علاوه بر این جشنواره، جشنواره بلوز لوسرن و جشنواره توپ‌های آبی رویدادهای دیگری است که علاقه‌مندان به موسیقی را از سراسر جهان راهی این شهر می‌کند. جشنواره کمیک فومتر و جشنواره جهانی قایقرانی لوسرن هم دو رویداد محبوب دیگر شهر است که تماشایی هستند.

بهترین مکان اقامت در شهر لوسرن

گراند هتل نشنال در  ساحل دریاچه لوسرن قرار گرفته و با یک پیاده‌روی پنج دقیقه‌ای می‌توانید به ایستگاه قطار و شهر قدیمی دسترسی پیدا کنید. این هتل لوکس و افسانه‌ای در سال 1870 توسط سزار ریتز و آگوست اسکوفیر ساخته شده و امروز کیفیت بالایی را از نظر امکانات، آشپزی و سرگرمی برای مهمانانش فراهم می‌کند. اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل نمای بی‌نظیری به دریاچه شهر دارند. فرش‌های دستباف ابریشمی و صندلی‌های ساخته شده از بهترین چوب‌ها در این هتل شما را به دنیای لوکس سوئیسی دعوت می‌کنند. برای اقامت در این هتل 5 ستاره باید شبی 233 دلار بپردازید.

هتل دِ بالانس(Hotel des Balances):

با چشم‌اندازی دلپذیر‌ به شهر قدیمی، شما را با دنیایی از هنر و معماری آشنا می‌کند. رنگ‌آمیزی و آینه‌کاری اتاق‌ها و رنگ زیبای پارکت این هتل شما را به خود جذب خواهد کرد. این هتل که در قلب  بخش قدیمی لوسرن جا خوش کرده اینترنت رایگان را در دسترس مسافران قرار می‌دهد و رستوران آن شما را به دنیای غذاهای فرانسوی و سوئیسی دعوت می‌کند. برای اقامت در این هتل 4 ستاره باید شبی 165 دلار بپردازید.

هتل دِ آلپس(Hotel Des Alpes):

مشرف به رودخانه با اتاق‌های زیبا و راحت یکی از گزینه‌های اقامتی مناسب در لوسرن است. این هتل درست در نزدیکی پل تاریخی چیل واقع شده و چشم‌انداز زیبای رودخانه از تراس‌هایش معلوم است. رستوران‌های مشهور، مغازه‌ها و موزه‌های اصلی شهر در نزدیکی هتل قرار دارد . همچنین می‌توانید از مرکز فرهنگ و کنوانسیون شهر که در چند قدمی هتل واقع شده بازدید کنید. برای اقامت در این هتل 3 ستاره باید شبی 111 دلار بپردازید.

هتل آلفا (Alpha):

هتلی ارزان و در دسترس كه در یک منطقه آرام مسکونی واقع شده پیاده تنها 10 دقیقه از شهر قدیمی فاصله دارد. اتاق‌های ساده، روشن و تمیز این هتل برای گردشگرانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی بابت هتل متقبل شوند، ایده‌آل است. اگر به دنبال اتاق‌های ارزان‌تر هستید بهتر است سراغ اتاق‌هایی با حمام مشترک بروید که در طبقه همکف قرار دارد. این هتل در سال 1903 ساخته شده و اینترنت و صبحانه رایگان در اختیار مسافران قرار می‌دهد. برای اقامت در این هتل دو ستاره باید شبی 66 دلار بپردازید.

رستوران ها و کافه های شهر لوسرن

لوسرن مانند هرشهر بزرگ دیگر سوئیس به رستوران‌ها و کافه‌های لوکس خود می‌بالد. شما می‌توانید در این شهر با خیال راحت وارد هر رستورانی شوید و غذای مورد نظرتان را با کیفیتی بالا و  طعمی خوش امتحان کنید فقط باید حواس‌تان به جیب‌تان باشد. اگر دنبال غذاهای آسیایی هستید بهتر است سری به رستوران بام بو(Bam Bou) بزنید؛ جایی که غذاهای ژاپنی با بهترین طعم برای‌تان  آماده و پخته می‌شود. اگر به دنبال یک رستوران سوئیسی اصیل هستید پیشنهاد ما رستوران ویرتس هاوس گالیکر(Wirtshaus Galliker) است. این رستوران بیش از چهار نسل است که توسط خانواده گالیکر اداره می‌شود؛ یک رستوران اصیل با دکوراسیون قدیمی چوبی و طعم لذیذ غذاهای محلی. برای خوردن غذاهای ایتالیایی پیشنهاد ما رستوران گروتینو 1313 است؛ رستورانی با محیطی آرام که با منوی خود شما را به وجد می‌آورد.  سفر به لوسرن بدون سر زدن به کافه‌ها قطعا ناقص خواهد بود؛ مردم این شهر ساعات زیادی را در کافه‌ها در کنار هم سپری می‌کنند .فرهنگ کافه‌نشینی در لوسرن سال‌هاست که پابرجاست و کافه کی کی ال ورلد (KKL World Café) که ناهار و شام هم سرو می‌کند، گزینه خوبی برای همراه شدن با این فرهنگ است.

پل های سرپوشیده لوسرن

لوسرن چندین پل چوبی سرپوشیده دارد که به عضو جدایی ناپذیر شهر بدل شده اند.:

پل تاریخی چپل (Chapel Bridge)

شاخصه شهر لوسرن است؛ یک پل چوبی سرپوشیده مورب که سراسر رودخانه رویس(Reuss) را در برگرفته است. جدا از جاذبه‌های طبیعی اطراف این پل باید به تاریخی بودن آن تاکید کرد. این پل در سال 1333 ساخته شد و بازسازی‌های بسیاری روی آن انجام گرفته است. زیر سقف های آن، نگاره های متعددی به شکل سه گوش دیده می شود که به بازسازی وقایع مهم شهر از قرون وسطا می پردازد. این پل که مربوط به قرن 13 است، 34 متر ارتفاع دارد. و تاریخ آن به قرون وسطا بر می‌گردد، یکی از  پل‌های قدیمی چوبی در اروپاست که هنوز هم مردم شهر از روی آن تردد می‌کنند و یکی از نقاط خاطره‌انگیز شهر محسوب می‌شود. سنت و مدرنیته در لوسرن به آسانی در کنار هم رشد كرده‌اند. طراحی نوآورانه شهر باعث نشده که نقاط تاریخی آن کمرنگ شود. مردم لوسرن صبح‌های‌شان را با تماشای غبار برفراز کوه‌های بلند شهر آغاز می‌کنند. آن ها به خوبی قدر جاذبه‌های شهرشان را می‌دانند. در کمتر نقطه‌ای از دنیا می‌توان به کوه‌های مرتفع خیره شد و در عین حال منظره بی‌نظیر رودخانه و دریاچه را ‌ پیش‌روی خود دید و گنجینه‌های غنی از معماری اروپا را هم در شهر دنبال کرد. یکی از جاذبه های لوسرن است. 300 سال پس از ساخت، این پل با 158 تصویر مثلثی شکل در زیر سقف خود تزئین شد. از این دست پل های چوبی که به این شکل نقاشی شده باشند تنها تعداد اندکی وجود دارند. این تصاویر رویدادهای مهم در تاریخ لوسرن را نمایش می دهند که البته بیشتر این نقاشی ها توسط آتش از میان رفته اند و امروز فقط 30 تای آنها به طور کامل احیا شده اند. در نخستین بازدید از شهر لوسرن، یکی از اولین چیزهایی که به چشم گردشگران می‌خورد، قدیمی‌ترین پل چوبی اروپا (Kapellbrucke) است که ۲۰۴ متر طول دارد. این پل به عنوان یک دژ محافظ، روی رودخانه رئوس ساخته شده است. در قرن سیزدهم، این برج یک برج دیدبانی و سال‌ها بعد زندان و بعدها خزانه بوده است و امروزه به عنوان عبادتگاه استفاده می‌شود. متاسفانه در سال ۱۹۹۳ در اثر آتش سوزی، خسارت شدیدی به پل وارد شد اما پس از این حادثه از آن به خوبی محافظت می‌شود. وجود بیش از 100 عکس با قدمتی 400 ساله در فضای داخل و تصویر «قدیس حامی» از دیدنی‌های ارزشمند این پل به حساب می‌آیند. پل چپل به‌صورت هشت ضلعی ساخته شده و شامل یک برج آب با قدمت 800 ساله با بیش از 34 متر ارتفاع می‌شود. ترکیب معماری این پل و برج مجاور آن، از مناسب‌ترین صحنه‌ها برای عکاسی در کشور سوئیس به شمار می‌آید.

پل اسپرور (Spreuerbrücke)

شهرت این پل به خاطر قدمتش (که از چند قرن تجاوز می‌کند) زبانزد گردشگران جهان شده و یکی از دو پل دوقلوی باستانی معروف شهر لوسرن به حساب می‌آید. ساخت پل «اسپرور» به سال 1406 میلادی باز می‌گردد. و حاوی مجموعه‌ای از آثار هنری است. در داخل فضای پل 45 نقاشی از «رقص مرگ» (یک قطعه سمفونیک) در داخل پنل‌های مثلثی این پل وجود دارند که در کشور «آلمان» تحت عنوان «Totentanz» شناخته می‌شود. نقاشی‌های مذکور بین سال‌های 1616 میلادی و 1637 میلادی توسط نقاش «کاسپر مگلینگر» و دانش آموزانش طرح زده شده‌اند، این مجموعه نقاشی به‌عنوان بزرگ‌ترین نمونه موجود در نوع خود در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود. این نقاشی‌ها در قاب‌هایی به رنگ سیاه قرار دارند؛ هر قاب شامل حکاکی‌هایی از اسامی، توضیحات نقاشی و نام مشتریان و اهدا کنندگانشان است. نقاشی‌هایی از پرتره برخی خیرین نیز در این بنا به چشم می‌خورد. «spreuerbrücke» دومین پل تاریخی لوسرن است که برای قرن‌ها روی پای خود ایستاده. پل دیگر، اشپرویر بروکه {به معنای پل رقص مردگان} نام دارد و با 67 تابلو اثر کاسپار مگ لینگر آراسته شده است.

مناسبت های فرهنگی شهر لوسرن:

  1. کارناوال لوسرن
  2. فستیوال داستان مصور
  3. فستیوال موسیقی لورسن
  4. جشن بزرگ آتش بازی در دریاچه
  5. فستیوال رز طلایی (برنامه جنگ های تلویزیونی)

افراد مرتبط با تاریخچه شهر لوسرن:

  1. امیل اشتاین برگر طنزپرداز
  2. آهنگساز بزرگ آلمانی ریشارد واگنر
  3. هانس ارنی نقاش
  4. ادیت ماتیس خواننده سوپرانو
  5. اورس بولر خواننده تنور
  6. آلبرت فربر پیانیست.

لوسرن با شهرهای زیر خواهرخوانده است:

  1. بورنموث در انگلستان
  2. شیکاگو، سیزتزین در لهستان
  3. گب ویلر در فرانسه
  4. اولوموک در چک
  5. پست دام در آلمان
  6. همچنین در ویومینگ در ایالات متحده، محلی به نام لوسرن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.